Jump to content

.40 eller 9mm?


Drottinn

Recommended Posts

har en 9mm (militærfelt) og en 22.

 

synes det var utrolig gøy og skyte med 9mm, derfor har jeg lyst til og skaffe enda en 9mm til spesialpistol.

men er det slikt at jeg kommer sannsynligvis til og få avslag, siden jeg har en 9mm fra før?

bør jeg søke i .40 istedefor 9mm for og få den innvilget?

Link to comment
Share on other sites

Kalibret er ikke interessant, det er bruksområder og antall våpen fu har opp mot aktivitet.

Jeg regner med at den 9mm du har, ikke passer i boksen for spesialfelt. Så om du ikke har fler andre våpen og du fyller kravene for å være mosjonsskytter, bør du få innvilget en pistol i et eller annet til spesialfelt.

Link to comment
Share on other sites

man skal ikke tro... man skal vite. :mrgreen:

Det våset om at det er begrensninger i forhold til kaliber og antall er bare SÅÅ forrige årtusen. Nå er det bruksområder og aktivitet som teller. Før jeg egentlig ga opp, hadde jeg 22stk forskjellige (eller var det 23?) revolvere ervervet til konkuranseskyting, blant annet 6 stk 44 magnum og noe tilsvarende i 357 mag. (alt kjøpt etter 2000)

Link to comment
Share on other sites

okey, takker for svar. da blir det en 9mm :D .

 

aktiviteten har ikke vært på topp i det siste av ulike grunner.

men har startet med skyting igjen for noen uker siden, og kommer til og holde på fremover.

håper at ikke min manglende aktivitet de siste 3 mnd utgjør noe ang søknaden til 9mm spesialpistol :shock:

Link to comment
Share on other sites

valget var mellom glock 23 og glock 19 til spesialpistol. .40 cal eller 9mm.

 

 

har søkt på glock 19 nå(9mm), pga billigere ammo og lettere og skyte med. (har ikke prøvd .40sw :trist: )

 

har lest mye at glock .40 cal har veldig snappy rekyl, vondt i hender etter 100skudd - vet ikke om dette stemmer?.

 

vet at det har lønnet seg med en 22 til spesialfelt, men synes det er så utrolig gøy med 9mm så det ble en glock 19 :D

 

har lest at det er mye tull med gen 4 glock 19, hylsene faller mot ansiktet når man skyter.

noen som kan bekrefte dette, eller vet om glock har fikset problemet?

Link to comment
Share on other sites

hadde veldig lyst på 40 cal, men siden jeg ikke har prøvd det, så vet jeg ikke om jeg liker det. hvis jeg får vondt i hendene av og skyte med 40, så tviler jeg på at jeg liker det :smile:

 

det er gen 4 i 9mm som sliter med det hylse problemet, spesielt glock 19.

vet at glock har funnet ut hva det er, vet bare ikke om modellene i norge er oppgradert eller ikke. får vel ringe til en glock forhandler og høre.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke skutt noen Glock i .40S&W, kun S&W M&P. ER muligens noe mere rekyl enn 9mm men ikke noe du tenkr på vill jeg tru.

Je var også inne på noe i .40 til spesialpistol men da ammoen er dyrere sto jeg over. Det ble en Glock 26 som er dritgøy at skyte.

 

Har fra før en G19 Gen4, handlet ny i august 2011. Denne slengte noen ganger hylsa over hodet mitt og ibland så hylsa landet på venstre side av våpnet :roll:

Jeg merket ikke så mye av dette ved skyting, kun ved hylseplukking og at det lå hylser i hetta på genseren.. Byttet så rekylfjær så ble det mye bedre. Har ikke merket noen hylser som går over hodet mitt, men noen få hylser har havnet på venstre side. Men jeg er usikker på om hylsa virkelig har hoppet over våpnet eller om den har sprett når den landet i bakken. Uansett, før jeg bytte rekylfjær hadde jeg to "stovepipes"/skorsteiner. En med S&B 115grn ammo og en med Gecco 124grn ammo.

Dette var ved ca 700 skudd og ved 3000 skudd. De siste 2000 skuddene har funket uten problemer.

 

Nye Glocker er nå med ny fjær (og muligens også med ny utkaster, har en kamerat som fikk byttet ut dette på sin G17 Gen4) så dette problemet er ikke lenger noe problem vill jeg påstå.

G19 er GØY og skyte, handle wolff fjærsett og en Ghost minuslink med avtrekkerstopp så får du ett helt ok avtrekk.

 

Skyt og kos deg! :wink:

Link to comment
Share on other sites

det er visst utkasteren det er noe galt med i glock g4 9mm. får vel bare sende den inn til rep hvis det er noe galt.

ganske sikker på at jeg gjorde det rette valget med og søke om 9mm, siden jeg har 9mm fra før så slipper jeg og kjøpe inn ammo i forskjellige kaliber + prisen på 9mm er mye bedre enn 40.

 

håper jeg får tilatelse til og kjøpe den, venter i spenning.

 

godt og høre at det er gøy og skyte med glock 19!! :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...