Jump to content

s&l 270win løp


t-trim

Recommended Posts

hei. Har ei s&l dl97 som jeg tenkte å bytte pipe på. Ser på.hjemmeside at den kun leveres i type tynn pipe

Er det mulig å få tak i noe litt grovere pipe til denne i 270win? Er det andre produsenter som produserer piper som passer dl97 kassa? Hva er fornuftig max lengde på ei 270win pipe. Tenker på ren langhold rigg.

Link to comment
Share on other sites

66cm er nok til 270w. 1-10 snurr stabiliserer de fleste kulevekter som er brukbare til jakt og langholdsskyting. Det er kunn GS custom kuler som blir noe lange og burde ha 1-9 snurr, men de er vanskelige å skaffe og ulempen med 1-9 i 270w er større en fordelen.

1-10 er brukt på kulevekter over 150 grains med gode resultater og glimrende for kulevekter ned til 110 grains. Personlig synes jeg 270w mister skjarmen etter 140 grains, da er andre kal bedre.

 

Så på en slik S&L i 270w med 19mm flutet pipe, lengde 65cm.

 

For jakt 130- 140 grains kuler (TSX)

Langholdsskyting 130 grains nosler bt og sierra hpbt 135 grains.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke gå for ei pipe i 6,5-284 hvis det er ei ren langholdsbørse du er ute etter? Den får du opp i 21mm profil og 65cm lengde. Bare å bestille hos importør her hjemme. Sikkert litt leveringstid, men på langt nær like lenge å vente som det blir hvis du skal spesialbestille ei pipe i 270win.

Link to comment
Share on other sites

6.5-284 var til vurdering. Men levetid på pipe. Og det fakta at de aller fleste går den veien. Så føler jeg behove for å være litt sær :-) kom gjerne med andre tips på aktuelle cal som s&l leverer piper til. Kravet er at jeg ikke må bytte fra standar sluttstykke.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er gøy å være sær! :) 270 er fin den,bevares:)

Personlig vurderer jeg å kjøpe meg noe så kjedelig som ei 65cm pipe, 19mm profil i 6,5x55 til Schultzen min. Den skal brukes til bane/ langholdsskyting. 65cm gir god fart, spesielt på 123-130gr kuler. Dessuten så sparer jeg jaktpipa i 6,5.Levetida på pipene i 6,5x55 er jo også meget bra og det finnes billig ammo og komponenter å få tak i = en kan skyte mye før det gjør vondt i lommeboka..hehe..

Vil anbefale deg å ringe Jakt&Friluft i Arendal. De kan fortelle deg hvilke muligheter du har ang. 270. Tilgjengelige kalibre med Std bolt står forøvrig på hjemmesida til Schultz som jeg linka til lengre opp. :)

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ja tanken på 6,5x55 dukker stadig oftere opp, står ei pipe i 3006 i den nå, som jeg kommer til å kun bruke til jakt fra nå, ser litt på 7x64 også, men denne samt 270win er patroner jeg ikke har noe erfaring med, hvordan er disse på presisjon? er det lettere å finne de "rette" kulene og god laddninger til 6,5x55 270win eller 7mm?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har S&L pipe, lengte og tykkeste i 6,5x284 han hadde. Var nede på fabrikken og kikket :D

 

Lapua hylser

Federal magnum hetter

56 grain Rhino 25

140 grain Nosler C C kuler

875 m/s

 

Denne pipa går ikke fullt så bra i max ladninger, derfor gått noe ned..

Er ikke så veldig fan av dette kal lengre, nå 6,5x47..

Link to comment
Share on other sites

Hadde gått for en 280ai om de hadde levert en 280, men det gjør de ikke, satt lenge å vurderte 7x64 men etter ei nattevakt på midway så er det jo klart at det er lite kuler som tar 6,5 både i BC pris og tilgang, dette blir nokk bare morroskyte rifle, da jeg kommer til og bruke 3006 pipa til storvilt, Så nå er det bestilt ei pipe i 6,5x284, med løpsprofil 21x650mm samt en grs stokk i links, siden det er 6mnd leveringstid på pipa, blir jeg å bruke ventetiden til og finne passende optikk og en versapod? Uten å måtte gå amokk på sparekontoen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...