Jump to content

Large Pistol tennhetter til 357 magnum?


Ken Adams

Recommended Posts

Fikk noen ledige hylser etter litt aktivitet på skytebanen om lørdagen.

Plukket nå frem mine nyinkjøpte Federal Large Pistol No. 150 tennhetter og ska til og lade meg 50 patroner. Mend et virker som om dem er fysisk for store for hylsene. Mente det var Large pistol men i S&B jeg brukte tidligere til dette.

 

Jeg spurte også om det var riktig (til 357magnum) når jeg handlet dem.

 

Har jeg handlet feil eller er det sånn at S&B hylsene er så trange t det ikke går at bruke Federal tennhetter i dem?

Federal Small Pistol No.100 funker fint i S&B .38special hylsene så jeg trudde dette var greit.

:?

Link to comment
Share on other sites

Sellier&Bellot med trange hettelommer er ingen overraskelse. En kompis sverger til remingtons tennhetter, de skal visstnok være litt miindre i diameter.

 

Førkrigs Remington 357 magnum bruker faktisk store hetter, så, ja, det hender. Men slike hylser er vel å anse som samlerobjekter i disse dager..(minner meg på et eksperiment jeg må se til å få gjort :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Sellier&Bellot med trange hettelommer er ingen overraskelse. En kompis sverger til remingtons tennhetter, de skal visstnok være litt miindre i diameter.

 

Ja det funker bedre, men det er fremdeles enklere å velge et annet hylsemerke om du liker å ha uproblematisk hjemmelading.

 

Mitt favoritt hylsemerke for tiden er Geco, fra ammo kjøpt på G-MAX.

Passe "død" messig og alle typer tennhettene bunner med bare et moderat press med ladespaken :D

Link to comment
Share on other sites

..Ja det funker bedre, men det er fremdeles enklere å velge et annet hylsemerke om du liker å ha uproblematisk hjemmelading...

 

Kunne ikke vært mer enig! Men må man, så må man...

 

Mitt favoritt hylsemerke for tiden er Geco, fra ammo kjøpt på G-MAX.

Passe "død" messig og alle typer tennhettene bunner med bare et moderat press med ladespaken :D

 

Synes de nyere geco-hylsene ligner mistenkelig på vanlige sivile Gfl/fiocchi. Har dog ikke saget eller veid noen for å sjekke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...