Jump to content

Heldempet 455 Problem


LarsM

Recommended Posts

Jeg fikk min nye heldempede CZ 455 thumbhole 2. Generasjon salongrifle ifra alms for to dager siden. Men det er ett problem: Når jeg skal ta ladegrep, og trekker sluttstykket bakover, kommer hele sluttstykket ut, selvom jeg ikke holder inn avtrekket, som man egentlig skal gjøre, for å få sluttstykket ut.

Dette skjer når jeg trekker fort bak, så om jeg tar rolig, slipper jeg å få sluttstykket i kinnet mitt. Men da blir tomhylsen liggende, da det trenges litt mere kraft til får å få den ut av mekanismen. Børsemakeren til alms har stilt avtrekket mitt lettere, og uten kryp, kan det ha noe med problemet å gjøre?

 

Skal ringe til alms på mandag, har ikke snakket med de da de ikke holder åpent på lørdager.

Søkte litt rundt, men fant ingen tilsvarende problemer.

Link to comment
Share on other sites

Ja altså, jeg er ingen ekspert på dette, men da jeg monterte Yodave sitt kit på min CZ 455 american, var alle de medfølgende shimsene for tynne, så jeg måtte bruke den originale bolten.

 

Da jeg monterte shimsene, som var for tynne, kom sluttstykket ut slik som du beskriver. Det jeg lurer på om alms har gjort mer enn å bare justere avtrekket på den originale mutteren.. Har de ikke montert dette Yodave-kittet? Evt polert noe?

 

Jeg ville og testet om ikke tennstemplet skyter fram uten at du trekker av, hvis du slår ned ladearmen litt ekstra hardt. Dette er og en feil jeg fikk da jeg monterte kittet. Dette er jo direkte farlig, så greit å teste ut!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken skru påvirker dette på en CZ455?

 

Hva er forskjellen på ett CZ455 avtrekk og ett CZ452 avtrekk?

 

Med alle forbehold for forskjell på disse to avtrekkene (heller tvilsomt), så er det normalt kun ved litt i overkant med shimsing på en av boltene i avtrekket dette problemet kan oppstå.

 

Eventuelt at etteravtrekket er tunet også, da kan utløser gometrien kome utenfor fungerende toleranser, men det er vel helst andre veien (vill ikke løse ut sluttstykket).

 

Jobb på sear/avtrekker påvirker ikke utløsing av sluttstykket, ei heller justering/fjerning av avtrekkerfjæren. Så da ser jeg for meg at nevnte bolt har blitt shimset litt for hardt (gir gjerne ett nesten perfekt avtrekk, men stryker på sikkerhet).

 

OBS! Ett rusk på flaten nevnte bolt gåt mot, kan også stelle det til om man har trange toleranser på sluttstykkeutløsingen (men det er svært uvanlig).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...