Jump to content

links rifle til skyting opptill 800m. for under 12500?


supercz

Recommended Posts

tikka t3 varmint ss i 6.5x55 http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=10645

eller remington 700 vsf i .308w http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=5917

evt noe annet jeg burde se på?

dette blir min første rifle. og kommer til og bli brukt til skyting på bane og litt hjorte jakt.

 

jeg kan ikke strekke meg over 11500 for rifla. og kansje en 5000 for glass.

hvilket glass jeg skal ha vet jeg ikke. kom med forslag vist du har noen, jeg har sett litt på vortex kikkertsikter.

 

løpet skal ikke kuttest ned men invistering i demper på et senere tidspunkt kan hende.

 

som 17åring og student så har jeg ikke mye penger og bruke på ammo, så 700wsm osv er uaktuelt.

hjemme lading vurderer jeg også og starte med, men det er ikke aktuelt i år

Link to comment
Share on other sites

Remington har nok den beste låsekassen og beddeblokk/rekylklakk out of the box.

 

Tikkaen vinner alikevell i mine tanker pga kaliberet. 308 skal man tune mye, og lade selv for holde følge med fabrikkladet 6.5x55 over 500meter.

 

Vortex optikk tilrådes, men ville skrapt ihop til en Viper PST, med FFP retrikkel.

Ellers kommer du til å angre bittert på hold-over skudd som lander 1 meter over gongen eller gåsa. :)

 

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Enig med M67.

En brukt 200STR koster vel fra 10000-12000 så lenge det ikke er med masse utstyr. Den er også verdt det samme om 7år.

 

Ville også sett på brukt kikkert eller hvis du skal ha nytt så kanskje Millett eller Falcon kan være noe. Disse ligger på 2-3000,- tror jeg.

 

En meget bra startpakke som jeg gjerne kunne tenkt meg selv. En dag, sier jeg bare.

Link to comment
Share on other sites

Og ikke minst kan du meget enkelt stashe og hore den med korte løp, lange løp, stokker og wtf. i små steg, uten å gå konk med en gang.

Den funker fett med originalstokk, men vil du ha noe smekrere, så fins det der ute. bare å skru på.

 

Og ikke minst, dn kjøper deg adgang forbi selv de sureste DFS gubber, når du kommer med Saueren så er du god gutt, bare skyt. Med Tikkaen blir du fort henvist til jegertreningen 4 torsdag i mai...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Saga er oppfunnet, min 200STR har 40cm 308pipe, den veier ikke stort, men du sier jo 800m? Skal du skyte effektivt på 800m må du finne deg i tung pipe uansett hva det står på rifla.

Skal jeg skyte langhold skrur jeg i 70cm 6.5x55 pipe, der er ingen gratis lunsjer..

 

Hvor holder du til?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Er det den utgaven som har H-S stokk?

 

Skal ikke fortelle deg hva noen av stokkene veier, men et søk og litt leting her inne skal gi deg vekt på hver enkelt del i en 200STR synes jeg å huske.

Jeg tipper forøvrig at H-S stokken veier ca 1kg og originalplanken til 200STR 1.5kg.... Mulig jeg bommer heeeeelt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en lings banesauer til salgs. Det er mange muligheter til modifisering med enkelt løpsbytte ved kun å bruke umbrako nøkkel. Jaktstokk kan man også kjøpe etterhvert. Rundt 4kg med kikkertsikte skal gå greit. Og det er et optimalt langholdsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...