Jump to content

Hjelp til å kjøpe første håndvåpen.


Lorrides

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et håndvåpen.

Det kommer til og bli det første håndvåpenet mitt.

Har skutt en god del fra før men alltid bare lånt/leid, og tenker det er på tide med noe eget.

Det jeg er interessert i å kjøpe er en 9mm til rundt 10 tusen.

Skal nok bare brukes til blink skyting ikke noe feltskyting.

 

Har kikket litt på denne fra Winge våpen: http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=2927

 

Noen som har noen erfaringer med den ? Eller kan anbefale noe annet ?

Link to comment
Share on other sites

Ville kjøpt 2 stk først som sist, en i 22lr og en i 9mm.

 

Når det gjelder CZ'en du ser på, er den sikkert grei nok, men du må prøve pistolen. Holde den, skyte med den osv. Kjenne at grepet og vinkelen passer handa di.

Som jeg har sagt før, noen passer Glock til, noen passer 1911 mens andre passer CZ etc.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, du gjør ikke noe feil i å kjøpe en CZ. Jeg har foret Shadowen min med alt mulig rart av ammo og i løpet av snart 7000 skudd har jeg hatt ingen funksjonsfeil, så fra meg får Shadowen bare varme ord, men spar heller pengene og kjøp en standard Shadow og bruk heller penger på ammo siden det bare er plinking og koseskyting du skal bruke den til.

 

Men hva er det du selv liker? Regner med du har prøvd litt forskjellig siden du har skutt i noen år. Liker du våpen med litt tyngde i?, vil du ha en lett pistol?

 

Du vil sikkert få mange gode råd men når alt kommer til alt så er det du selv som vet hva du liker og det finner man jo kun ut ved å prøve forskjellige pistoler.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo sant, lurte også på og kjøpe med kadet adapteren. Så får jeg jo både 9mm og 22.

Liker også og ha tyngde på den og at det ikke er noe særlig plast.

Synes rundt 1kg ca er en bra vekt.

 

Trur nok jeg skal gå for den løsninga, hvis jeg liker følelsen av den da.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Låner tråden litt jeg!!

 

Vurderer glock 19 vs 17, har bestillt 19 men kan vel ringe å nødbytte i morgen tidlig om det skulle være slik.. er det noen som har erfaring med

at de er for små? Eller er det en ålreit str? Da butikken jeg skal handle de i ikke har de til utstilling så er det veldig vansklig og tenke seg til det :P

 

edit: trenger ingen leksjon om at jeg må kjøpe ditt og datt istede, kjøper denne pga prisen!! skal ha en dyr og fin .22 så da har jeg ikke råd til noe mer.. :)))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...