Jump to content

Praktisk skyting pistol valg av belte,hylster og mag holdere


anette

Recommended Posts

"Standarden" som man ofte måler nye rigger mot, har vært CR Speed.

I tillegg har DAA sine rigger tatt noen markedsandeler.

 

Mine forslag:

 

Til en Open pistol:

Full CR Speed eller DAA Racemaster rigg.

 

Til Production (og muligens også standard):

DAA eller CR Speed belte og magholdere. Blade-Tech eller DAA PDR hylster

Link to comment
Share on other sites

Et stivt belte, disse finnes fra flere leverandører, Det jeg bruker nå er CR Speed. De fleste funker her, er ikke så glad i Safarilandbeltene fordi borrelåsen gjør at man ikke kan bruke innerbelte som vanlig belte, uten å sitte helt fasti biler med stoffseter og klær som henger fast osv.

 

Ang hylster så er det litt avhengig av våpentypen, jeg har hylster og magasinholdere fra Double Alfa, disse er i mine øyne de beste man får.

Trekk er ikke det du vinner på, så det at hylsteret er raskt er ikke eneste kriteriet å vurdere, det skal også været til å stole på, behagelig å bære bør også telle mye, våpen og magasiner veier en del, og etter en del timer kan det fort bli ubegagelig.

 

At hylsteret har justeringsmuligheter er bra, men justeringene må sitte, ikke slik at ting må etterstrammes hele tiden. Synes DA er meget bra her.

 

"Vanlige" hylster fra f.eks Bladetech/Safariland er mye rimeligere,bedre å bære, og for Production og Standard Divisjon helt greie.

 

Se på riggene til de andre skytterne i klubben du skyter for, se hva du liker.

Er litt forskjellig å se på her

http://www.oscarmike.no/" target="_blank

http://www.pvas.no/" target="_blank

http://www.doublealpha.biz/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

STI Edge er ypperlig til Praktisk i Standard Division, fordel om det er .40S&W, men ikke et must.

 

Ville gått for DAA sin Race Master rigg, kjører dette i både Production og Standard og skal handle min tredje og fjerde i Open nu.

Har en CR-speed til Glock 19 og 23 til sivilpistol... RaceMaster låser bedre og er letere å trekke fra, er som å plukke pistolen ut av lufta!

RaceMaster tåler også mer, jeg har klart å knekke et CR-hylster en gang... Var nok litt min feil også, men det ville ikke skjedd med RaceMaster.

 

Ville valgt DAA sitt belte også, dette er betydelig stivere enn CR sitt, og det kan være en fordel! :)

 

 

http://www.speedgear.no/ har komplett RaceMaster-rigg til en grei penge!

Link to comment
Share on other sites

den er i kaliber 40s&w. skulle ha en sps falcon i 45acp, men likte sti`en bedre. Et spørsmål utenom dette med belte. har kikka på to pistoler åssen ville dere ha valgt til praktisk i 9mm, SPS Enduro HC eller TANFOGLIO Limited Custom GK. Liker begge to godt.

Link to comment
Share on other sites

Om du allerede har en Edge, er SPS eller en annen pistol med samme grepsvinkel et helt klart valg, man venner seg til pekevinkelen, og har man flere forskjellige blir det mere mas.

Tanfoglio er ...trøbbel, selv om 9mm pistolene har vært noenlunde greie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ville gått for en frittstående magnet. Det er den ENE tingen CR slår RaceMaster på, den åpningen i front av magholderene, den er PERFEKT, jeg synes man får et bedre grep på magasinet, fingeren er på riktig plass med en gang...

Ser ut som denne magneten ødelegger dette... :) Som eaanon01 sier, kan du sette den "hvor du vil", i alle fall om du skyter Open. Om du skyter noe annet, husk å plassere bak hoftebenet... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal skyte production, er det slik der og mtp bak hoftebenet? trodde det kun var IDPA eller USPSA-regler jeg. Skal ha kurset snart, så lærer vel enda mer der :-)

 

tenkte kun å ha den for å sette magasinet der mellom stager, ikke å trekke derifra.

men den for beltemontering er kanskje like grei :-)

Link to comment
Share on other sites

Bak hoftebenet uansett hva du skal med den. Gjelder jo om den sitter på en magholder også. Dette gjelder definitivt for IPSC Production. :-)

 

Feil. om du ikke kan vise til reglen det gjelder. jeg har den i bagen for å kunne ha den midt på magen på stager med start med alle mag i bordet. Ja jeg kan ikke ha mag der når pipet går men etterpå er ikke noe problem.

 

Gjerne rett på meg om jeg tar feil. ( vis til regel nr )

 

Edit: for å gjøre nytta av denne:

5.2.4.1 For table starts or similar, after the Start Signal, the competitor may carry those items anywhere on
their person, and this will not be treated as contravention of Divisional rules.

Link to comment
Share on other sites

JegerBomx4 har nok rett angående plassering av magnet i PROD og STD...

 

5.2.10----In some Divisions (see Appendix D), neither the handgun, nor any of its attachments, nor the holster, nor any allied equipment, can extend forward of the line illustrated in Appendix E2. Any such items a Range Officer deems not to be in compliance must be safely and promptly adjusted, failing which Rule 6.2.5.1 will apply.

 

Og en magnet er regnet som allied equipment...

Link to comment
Share on other sites

Er Division rules som gjelder, ja. Magnet blir bare håndtert som en magholder. Mange som ikke tenker på dette når de plasserer ting på beltet. Og når man har magholder med magnet forran, bør man justere denne med et magasin på, om man har tenkt til å starte med mag der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...