Jump to content

Erfaring med mcmillan A2


riflejakt

Recommended Posts

Har hatt en mauser med A2 stokk og en smith&bender 6X42 på rechtnagelskinne med lave ringer, der var det bare bortkastet med den justerbare kinnstøtten, det ble nesten for høyt med kinnstøtten helt nede. I tillegg hadde jeg høyde/sidejusterbar kolbekappe, hvilket jeg også kunne klart meg uten...

 

Hvordan det stiller seg med sakokasse vet jeg ikke. Antagelig verdt å tenke på er at A2 stokken er bygd for rifler med kikkert, det er endel skjefter på rifler selv i dag, som er "basert" på åpne sikter virker det som.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du bruke rifla til?

 

A2 er ganske 4-kantet i forskjefte, den har plass for pinne til tofot (Versa pod). Skal du bruke den for jakt, ville jeg heller sett på A3 som er litt mindre i forskjefte.

Har selv hatt A4 og A5, skulle jeg valgt idag, ville jeg valgt A3 eller den nye A3-5 for jakt, skal du ha den til en "sofasniper" så hadde jeg gått for A5.

 

Mcmillan's hjemmeside

Link to comment
Share on other sites

En tok jeg inn selv, det var på den tiden dette gikk ann. Altså i tiden FØR Bin Laden gjorde seg upopulær... Nå er ikke det så enkelt lenger.

Den andre tok jeg fra fra Norsk importør: MagnumHansen

Og den 3.stokken har jeg ikke hentet enda hos Hansen. Men det er til et annet prosjekt som vil bli omtalt ved en senere anledning.

 

Hva i all verden mener du med "beverhale" forskjefte??? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...