Jump to content

Valg av våpen


Hers

Recommended Posts

Skal søke om ny rifle som skal brukes til både trening og jakt, men sliter litt med valg.

 

Valget står mellom Sako Quad, Ruger TakeDown eller Ruger Tactical

 

Fordelene med Sako'n er jo at man kan bytte løp og med Ruger TD er jo at den kan passe fint i sekken/under jakka på turer.

Tactical Ser jeg ingen store fordeler med sånn med første øyekast, men det er noe med den som "roper på meg"

 

Lurer på om det er noen der ute som har erfaringer positive og negative om disse våpnene som kan gjøre mitt valg enklere

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke vurdert CZ 455? Den har mye av det samme som quad, og mange mener den er helt på høyde med quad i alt, utenom pris...

 

Uansett; om du skal handle hos forhandler, så trenger du ikke spesifisere hvilket merke og slikt du skal kjøpe, så da kan du bare søke umiddelbart, så kan du bestemme deg mens politiet tar den tiden de trenger... :)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ruger 10 22 og nå har jeg nettopp kjøpt en cz 455 american med varmint løp kappa til 43cm og satt på en atec rimfire demper med tre ekstra moduler!

Og nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte bolt i stedenfor halv auto for mange år siden;)

 

Kan trygt anbefale cz 455!

 

En ruger kjøper du brukt i tillegg senere om du vil ha en 22 med ekstra høy morro faktor;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hei, har en CZ455 selv. syns det er ei god børse på alle måter, men anbefaler deg å sende den inn til en børsemaker å få justert avtrekket på den. er kjent for å ha litt kryp i avtrekket disse våpnene. selv har jeg en 455 lux med svineryggkolbe, men anbefaler å handle en American, siden den har høyere kolbe som passer bedre for kikkertmont.

Link to comment
Share on other sites

Quad vs 455.

Er det primært navnet som utgjør 3000,- i forskjell?

 

Det vil eg ikkje seie. Eg kjendte på begge og det er eitt bedre avtrekk på quad. Veldig godt faktisk. Syns sluttstykke gjekk lettare, enklare pipeskift. Presisjonsmessig er dei ganske like.

 

Eg kjøpte quad og er veldig fornøgd med det.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...