Jump to content

bradley smoker


roymarius

Recommended Posts

Jeg har et par års bruk av Bradley-røykeren, den "Ikkedigitale", med ekstern termometerstyring av skaptemp. og kjernetemp. og tid. Laget mye pølser, bacon og annet godt. Kan anbefales :-) Tre/røykebrikettene er priset sånn at varm/halvvarm røyking går greit, kaldrøyking over 12/14 timer blir kanskje litt dyrt.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har akkurat bestilt meg bradley smoker digital 4 rack.Gleder meg som en liten unge:)

Er det noen som hare gode oppskrifter å dele ved bruk av en bradley? Helt fra salting,tørking og timer i ovnen.Temp må man jo nesten vite.

 

Har røkt noe i lavvo,men har lyst å røyke reinkjøtsider og steik i ovnen. noen som har erfaring med dette for å få nogenlunde likt som lavvorøkt? Veldig usikker på temperatur oppe i lavvoen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Har akkurat bestilt meg bradley smoker digital 4 rack.Gleder meg som en liten unge:)

 

Har du fått testet den digitale Bradley'en din?

Vurderer sterkt og gå til innkjøp av en slik men hadde vært greit å få

litt tilbakemeldinger fra noen med erfaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har hatt bradley smokern i en stund nå. Er kjempefornøyd. Får utrolig mye bra tilbakemeldinger på produktene jeg røyker.

Hittil har jeg bare røyk laks,kald bacon,varmrøkt bacon, reinkjøtt og rypebryst.

Den første laksen jeg røket ble ødelagt. Jeg hadde ikke kaldrøyke adapter , og den ble sånn halvveis varmrøkt :)

Kjøpte adopterte og satte inn termometeret for å holde øye med temp. Laksen bli knall. Bruker or og noen eplebrikketer.

 

Varmrøkt bacon ble også veldig bra. Bommet litt på en av sidene da den ble røkt litt for lenge og fikk over 70 grader temp i kjøttet. Fant ut at 68 grader i kjernen er perfekt etter min smak.

Kaldrøyke bacon ble også bra, men slurvet litt med tørkingen. Er litt utålmodig :) Tørkingen er jo viktig for at kjøttet skal ta til seg røyk. Uansett mye bedre enn kjøpt vannbacon.

 

Kan prøve å legge ut noen bilder etterkvart når jeg lager hvis det er interesse for det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Siden sidene til norsk importør er nede, og de amerikanske sier nada, spør jeg som pre-nybegynner: Kan jeg bruke denne også i garasjen, om vinteren, eller trenger den en gitt temp? Og du sier du må ha kaldrøk-adapter. Vet du om det også gjelder for den digitale versjonen? Videre: det er relativt liten prisforskjell på 4- og 6-hyllers. Dumt å kjøpe for stor, og dumt å kjøpe for liten. Jeg tenker å røke rådyr og villsvin, for begge deler feks stekene. Jeg bør da velge 6-hyllers?

 

Ydmyk hilsen en som ikke har røket annet enn i tottene på min x

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker den i en kald bod om vinteren.det går utmerket.blir det for kaldt i røkern er det bare å stille litt temp i skapet.

Kaldrøkeadapter må du ha uansett digital eller orginal. Det er bare for at røyken ikke skal bli for varm hvis det er varmt ute. Røyken avkjøles i røret. Om vinteren kan man kaldrøyke uten adapter, men jeg bruker det uansett.

 

Jeg tror jeg ville kjøpt litt større skap i dag. Blir litt lite plass i skapet. Det går fint å røyke ca fire ribber til bacon liggende i mitt fire rack skap. To stk steiker skulle gå bra,men det spør hvor store Seff :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...