Jump to content

grevlingåte


jaktking

Recommended Posts

Grevlingen er vel omtrent altetende, men er glad i mark. Kjøp en boks mark i sportsbutikken og bruk de ( legg de i fryseren til dagen etter og deretter tine de opp og bank litt på de så gørra tyter, lukter mark...) Eller grav selv. Liker du ikke grave kan du sette ned tykk ståltråd i bakken med ca 1-1.5mtr i mellom og så langt ned du klarer og koble de til strømnettet. Da kommer marken opp av bakken av seg selv.

En pose matavfall/søppel funker bra det også....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den største utfordringa med grevlingfangst er å være selektiv. Har holdt på en del med dette opp gjennom årene, og har totalt gått bort fra alt som har med animalsk åte (fisk, fugl, kjøtt) å gjøre. Vet ikke hvor mange katter jeg har sluppet ut av grevlingfellene, men det er mange. Fangsten foregår stort sett nært bebyggelse, og der er det tamkatter. Ok, greit nok - når katta ligger trødd oppi et hjørne og freser med gule øyne og skjerpede klør er det ikke alltid at den går ut av fella på egne bein, men som oftest maler jo svineriet når du kommer og åpner fella - og neste dag sitter samme dyret der igjen og har funnet seg en ny "matfar" som kommer med mat hver dag.

 

Sats på sterkt luktende søtt åte. Honning er nevnt, halvråtten frukt er også gode greier. Dess mer søtklissete kvalmende lukt det avgir, dess bedre. Du finner sikkert din egen favoritt, slik jeg har funnet min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...