Jump to content

vithaouri n530


stig444

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ikke ta dette som personlig kritikk men det er litt som: "jeg skulle bake fine boller men jeg dro i butikken og kjøpte kun sammalt hvete grov, ikke hvetemel. Hvordan skal jeg bake fine boller da?" Å når ingen kan svare så blir det spurt igjen ;)

 

 

Hva med å se i oppskriften (ladetabeller) hvilket krutt du skal bruke før du kjøper krutt, det gjør det hele mye enklere.

Men N530 er sikkert fint egnet til lette kuler i 35whelen, feks kuler på 250grs og lettere. Send fat_dog86 en PM, mulig han kan hjelpe deg.

 

 

N530 er vel litt kjappere enn N540, N140, N135, N203B og N11/RA11. Det er litt tregere enn N130 og N133 og N202.

 

her: http://www.lapua.com/upload/reloading/reloadingburningratechart2011.pdf

Link to comment
Share on other sites

Har brukt det på 158 grs hornady xtp. Samler meget godt i hastigheter kula ikke tåler, holder innertiern, før jeg plutselig får en utdrager i alt fra etter til toern! Slipper jeg noe farta gir det ujevn hastighet og gruppene åpner seg, mens flygerne uteblir. Har for dårlig resultater for å gi fra meg noe data desverre!

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta dette som personlig kritikk men det er litt som: "jeg skulle bake fine boller men jeg dro i butikken og kjøpte kun sammalt hvete grov, ikke hvetemel. Hvordan skal jeg bake fine boller da?" Å når ingen kan svare så blir det spurt igjen ;)

 

 

Hva med å se i oppskriften (ladetabeller) hvilket krutt du skal bruke før du kjøper krutt, det gjør det hele mye enklere.

Men N530 er sikkert fint egnet til lette kuler i 35whelen, feks kuler på 250grs og lettere. Send fat_dog86 en PM, mulig han kan hjelpe deg.

 

 

N530 er vel litt kjappere enn N540, N140, N135, N203B og N11/RA11. Det er litt tregere enn N130 og N133 og N202.

 

her: http://www.lapua.com/upload/reloading/reloadingburningratechart2011.pdf

 

 

Skulle kjøpe n130, men det hadde de ikke. n11 blir for seint med revolverkuler i 35`en. lavt trykk, soting og stor stikkflamme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...