Jump to content

Hundepass for hverandre


Sportskytter

Recommended Posts

Kunne godt tatt ei bikkje for noen få dager om det er ønskelig. Har hund fra før, men han er stasjonert i Lofoten for tiden, da jeg ikke har tid til han på generell basis.

 

Bor i Tomter i Østfold.

 

Leier leilighet her, hvor jeg i utgangspunktet har signert på "ingen dyrehold", men ingen kan vel nekte noen å passe ei bikkje for noen dager? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tar gjerne imot besøk av en hund eller to innimellom jeg også. Fortrinnsvis fugglehunder da ettersom jeg har settere selv.

Midt norge til vanlig men tar endel turer nedover mot oslo også så kan nok godt være det går å finne en løsning for noen som bor mellom Steinkjer og Oslo om det skulle bli aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ikke bare for å passe hunder, men også for at hunden skal brukes.

Jeg bor ved Trondheim, har en stor, kjempesnill pointerhann som jeg ikke klarer å bruke det den hadde best av. Etter jakta blir det lange dager i hundesenga, og jeg vet den elsker å være med på tur, den elsker å trekke (har ikke prøvd pulk bare snørekjøring med nome-sele) og den fryder seg hvis noen vil være mer aktiv med den enn jeg klarer. Den er umettelig på aktivitetslyst.

I sjeldne perioder er den på kennel, men jeg tror det får være nødløsningen en gang i året hvis det må til.

Skulle gjerne sett at noen ville spørre om å få låne den slik at den blir mer brukt og får større trivsel.

(Selvsagt skal en velge hundevenn med omhu, og kandidater vil nok måtte godta å få en god del spørsmål. Jeg tror en slik ordning ville være svært gunstig for mange, noen som ønsker hund av og til, familie som ønsker å teste ut om de vil gå for fast hundehold, jeger som plutselig står uten hund osv. )

Og igjen...det er sikkert ikke gunstig at hunden må tilpasse seg nye folk hele tiden, men en eller to faste som virkelig bryr seg om hunden, vil den helt sikkert bare fryde seg over.

Iallfall vil det ha mulighet til å være bedre for hunden enn lange dager i hundesenga hvis det gjøres med omhu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...