Jump to content

Trening i Oslo: Hvor og Hvordan?!!


Johno

Recommended Posts

Jeg vil prøve ut en ny hagle før jakten begynner, og vet at det finnes en bane på Løvenskiold som koster 160 KRONER (!!!!) per serie - uten mulighet for offentlig transport.. For et fantastisk tilbud for oss som bor i Oslo.. Jeg har også en kjæreste som nå tar jegerprøven og vil bli med på øvelser og begynne med skyting.

 

Spørsmålene mine er som følger:

 

1. Finnes det steder i Oslo hvor jeg kan testet hagla før jakt, uten leirduer eller noe fancy saker, en ren skytebane, inne, ute, hvor som helst? Et sted man får tid og plass for seg selv?

2. Kan jeg ta med en venn på skytebanen og instruere i skyting/la henne skyte en runde med min hagle mens jeg passer på?

 

Enkle spørsmål med forhåpentligvis enkle svar.. Standplasser og leirduer gir meg grøssninger med tanke på strenge idioter og tidspress, særlig når noen skal introduseres for skyting. Fort gjort å skape avsmak for hele saken og vips har vi mistet enda en potensiell skytter, fordi noen av oss skal tjene penger og være sære mot andre. Dette skal det være noe interesant og tilgjengelig, ikke stressende og jævlig. Vil rett og slett finne et sted hvor man kan skyte med hagle.

 

Tusen takk! :)

Link to comment
Share on other sites

160kr for en serie!!!!

fy faen! er så glad jeg ikke bor det hølet, som oslo er..

70kr koster det her :D:D

 

Vi bor vel alle i et høl, det blir hva du gjør det til;)

 

Men ontopic, du har jo bane på losby, rælingen, brattåsen rett utenfor fetsund, men den er stengt frem til august, også er det varpet i nittedal.

Aner ikke om noen av disse åpne nå men brattåsen hvertfall er det fløst av folk på sånn vanligvis, og rælingen er ikke overbefolket den heller alltid. Og på brattåsen henger det også en og annen konkurranseskytter, og de pleier og være hjelpsomme med skyteteknikker og intstruksjon :)

Link to comment
Share on other sites

160kr for en serie!!!!

fy faen! er så glad jeg ikke bor det hølet, som oslo er..

70kr koster det her :D:D

Er Oslo et høl for deg fordi vi har en bane som tar 160 for en serie, eller er du misunnelig fordi vi har råd til å betale det? :roll:

 

Det er flere baner drevet av foreninger i Oslo-området som ikke tar mer enn 60,- for duer og patroner for medlemmene. Løvenskiold er ikke en av dem. Den er en privat bedrift, men til gjengjeld slipper man å ta vakter og stille opp på dugnader.

Link to comment
Share on other sites

En skytebane for hagle uten leirduer!! Neppe, men kanskje en bane som har skive for å sjekke treffpunkt og patronens dekningsgrad i tillegg til leirduer. Har vanket på mange skytebaner rundt Oslo de siste 20 årene, og kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av miljøet. Unntaket er vel nevnte Løvenskioldbane, men den behøver jeg ikke skyte på.

I vestre Bærum finner du Jordbru skytebane, en hyggelig bane med muligheter for hjelp hvis du spør. Kjører du E 16 videre over Sollihøgda finner du Høgåsbanen. En litt mindre bane med mange muligheter og hyggelig miljø. Ulempen er at de fleste er sommerstengte i juli.

Lykke til i jakten på din bane...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...