Jump to content

Ruger 10/22 trenger noen tips :)


Leo!

Recommended Posts

Hei alle :)

 

Har bestilt meg en ruger 10/22 etter å ha lest mye bra om den fra forumet her inne .

 

Og med en bra selger i andre enden av tråden så dobla prisen seg lett med å legge på demper og kikkert :P

 

Men mens jeg venter som en unge på at våpenkontoret skal komme hjem fra ferie, så leter jeg på nett etter nyttige ting.

 

lest litt om bolt buffer, er dette noe som bare er kjekt å ha, eller veldig nyttig ? og hvis det er veldig nyttig , noen anbefaling, finner fra 50 til 200 kr pr stk.

Ligger også mye magasin release ute til salg, er den orginale veldig liten ? (har aldri tatt i en ruger :P kjøpt kun etter bilder og forumet her ;) )

 

kommer sikkert mere spørsmål, men dette får holde foreløpig :)

 

 

 

Mvh

Lars..

Link to comment
Share on other sites

Å bytte ut den originale bolt stopperen i stål, med en i nylon, vil være en god ide. Ladesyklusen vil slamre mindre og børsa vil dermed bli stillere når du bruker lyddemper. Og så vil det skåne låskasse hullene. Husk at låskassen er i aluminium. Min 10/22 begynte etter flere tusen skudd å få ovale hull der boltstopperen går igjennom. Og så er det så enkelt å skifte den. Jeg kunne nok tenkt meg en ettermarkeds magasinutløser også, men jeg skjønner ikke helt hvordan man skifter den ut. Så det har blitt med tanken.

Link to comment
Share on other sites

Enig meed Robinson ang. boltstopper/rekylbuffer. Det er ikke vesentlig forskjell på de syntetiske, men gå gjerne for en i litt mykt materiale. Ad magasinutløser, så foreslår jeg at du prøver dennoriginale først - synes du den er ok er det ingen grunn til å skifte. Å skifte den er forøvrig ingen heksekunst, ta ut avtrekkshuset, slå ut en tverrbolt, plukk ut originaldel, legg inn erstatningsdel, sett inn igjentverrbolten og sett avtrekkshuset på plass.

Det du med fordel kan gjøre er å sette inn et tuning kit i avtrekket. Dette består av erstatningsdeler i bedre materialer og tightere tilpasset enn originalt, som fører til renere og lettere avtrekk.

Ellers er der omtrent ingen grenser for hva man kan gjøre ut av en 10/22. Min er blitt en matchrifle, men det er kun låskassen og magasinet som fortsatt er Ruger i den... (prosjektet er beskrevet i detalj i tråden Ruger 10/22 - et vanvittig prosjekt under Salongen).

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips :)

da er bolt stopper bestilt, sammen med noen fler magasiner og nye pussesett.

Holder igjen på mag utløser og evt avtrekks oppgradering til jeg får prøvd den :)

 

likte godt tråden "vanvittig prosjekt" :) Blei skikkelig bra den :)

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen :)

 

noen som har forslag til en grei og billig bipod ?

 

Rugeren som jeg har bestilt er med syntstokk og ingen fester på fra før,

så jeg må sikkert bore, og vil da gjerne ha minst mulig som stikker ut når bipod'n ikke står på

god forslag og gjerne også bilder av noen som har, mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt alt fra Midway :)

fikk magasin derifra idag og har enda 2 ordre til inne :P og kommer nok enda en til på noe flere magasin.

Prøvd å lete rundt i USA etter magasin for de er jo mye billigere, men enten så sender de ikke ut av landet, eller så har de mye i frakt.

 

Hvilken bipod kjøpte dere på DealExtreme ? sitter og roter rundt der nå :)

Link to comment
Share on other sites

Tror det er denne jeg har http://www.dealextreme.com/p/20-5cm-max ... 10?item=11 som går på eksisterende sling mount og som man kan sette på reim på.

 

Men om du ikke har sling mount fra før og skal lage nytt hull selv og ikke har tenkt å bruke vanlig reim så kan du vel kanskje gå for en sånn som ser ut til å ha bedre feste enn den over. (skrus rett inn i hull og strammes direkte istedet for ei "klype" som klyper seg fast i sling mounten) http://www.dealextreme.com/p/21cm-unive ... 96?item=26

Link to comment
Share on other sites

Da var en bipod bestilt fra DX :) tok den nederste linken din, var jo så billig at det bare var å bestille å prøve å se hvordan den er.

 

Nytt større våpenskap kommer i hus imorra, så da mangler jeg bare selve børsa :P

Våpenkontoret har siste ferie dag idag, så prøve å mase snilt med de i morra :)

Link to comment
Share on other sites

liten oppdatering :)

 

Ble en skikkelig god fredag idag , skal starte ferie idag , stort pluss

 

Den kjempesnille dama på våpen kontoret ringte og sa jeg kunne komme å hente godkjent søknad :) (ca 2 og en halv uke før jeg håpa)

 

lå også 2 pakker med stæsj fra Midway i postkassa :)

 

(i tlilegg så hadde jentungen vaska hele huset :P )

 

så da er det bare å komme seg på brygga å få seg noen feriepils i sola :D

og håpe rugern står på døra tidlig neste uke :) , så en kan titte litt etter kråka på morras kvisten :P

 

God Helg til alle :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...