Jump to content

Behov for oppdatert våpenkort ved adresse-endring?


Rakken

Recommended Posts

Hei. Jeg kom over våpenkortet i lommeboka, og fikk ved en tilfeldighet se at det står påskrevet min forrige adresse på dette. Jeg venter også på et nytt våpenkort på rifle nr 2 (har ventet 4-5 uker). Får jeg et nytt oppdatert våpenkort med begge våpnene påskrevet? Jeg trodde jeg fikk et til hvert våpen, og lurer da på om jeg burde gå innom politimester bastian å få bestilt et nytt. Eller er dette kanskje noe de ikke er så pirkete på? Noen som vet?

 

på forhånd takk!

 

-Audun

 

edit: skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Aldri vært noe problem for meg å oppdatere kortene med riktig adresse. De er bare glade for at informasjonen stemmer.

 

Ringte ned for å bestille nye, dro ned for å bytte de gamle med nye når de var ferdige.

 

Edit; du får ett for hvert våpen ja.

 

 

Med tanke på hvor mye rart man kan lese her inne ang. mangel på informasjon hos politiet over hvilke våpen som hører til hvilke eiere og gudvethva, så tror jeg at jeg kommer til å gjøre mitt for at det stemmer for min egen del :).

 

Hvorfor gidde?

 

Jeg har bevisst ikke byttet etter å ha flyttet, er ikke vits i å reklamere med hva du har i heimen den dagen du mister lommeboka.

 

 

Jeg ser jo absolutt poenget ditt... det var vel egentlig ikke det dummeste jeg har hørt idag. Men igjen så er det vel ikke veldig vanskelig å gjøre et kjapt søk på gulesider å finne ut hvor den nye adressa er, så det er vel bare å ha våpnene innelåst og sove godt om natta :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bevisst ikke byttet etter å ha flyttet, er ikke vits i å reklamere med hva du har i heimen den dagen du mister lommeboka.

 

Ironimodus på:

 

Da syns du det er bedre at han som har flyttet inn i gammelkåken etter deg får ubudne gjester på besøk?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I forbindelse med at jeg fikk våpenkort i fra mitt siste våpeninnkjøp nå igår med ett brev der de ba meg sjekke at all informasjon stemte sendte jeg en mail til mitt politidistrikt med spørsmål om jeg trenger nye våpenkort i forbindelse med adresse endring og svaret er følgende:

 

"God morgen -

 

Vi har din riktige adresse i følge Folkregisteret. Det er ikke behov for at dine tidligere våpenort blir byttet selv om adressen er feil.

D et blir for mye ekstraarbeide å bytte alle våpenkort etter hvert som eier flytter. Det viktigste er at vi til enhver tid har korrekt adresse i vårt våpenregister, som oppdateres jevnlig mot Folkeregisteret.

Du beholder bare de gamle kortene selv om adressen ikke er korrekt."

 

mvh

 

Svein Dagfinn Heldal

Agder politidistrikt

Politihuset i Kristiansand

E-post: svein.heldal@politiet.no

www.politi.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig godt at det ikke er nødvendig å oppdatere addressene på alle korta hele tiden, da politiet uansett har tilgang på din registrerte addresse. Det man da kan spørre seg om er hvorfor i alle dager man skal ha en addresse på våpenkortet i det hele tatt. Hvis ikke politiet bryr seg så er det jo bare eventuelle lommetyver som nyter godt av dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...