Jump to content

Mål på 308 win hylse


EarthBridge

Recommended Posts

Hei

Sylfersk hjemmelader som har kommet sålang at jeg presser hylser!

 

I den forbindelse skulle jeg gjerne hatt noen mål på ei 308 win hylse! Har søkt litt på nettet og finner litt informasjon der, blant annet her http://www.jegeren.com/hjemmelading/hjemmelading_308Win.htm. Men for meg så ser dette ut som mål etter at hylsa er ladd.

 

Hvordan skal en hylse se ut før den laddes (etter pressing?).

Det er sikkert litt variasjon, og betyr kanskje ikke så mye. Men i mitt petimeterhode så betyr det litt ihvertfall:)

 

Altså hvilke må er essensielle? (Utover makslengde som står i ladeboka).

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår heller ikke problemstillingen. Bruker du hylser som er skutt i det våpenet du lader for ignorerer du glatt alle mål utenom maks lengde og nøyer deg med å halspresse. Mål før pressing betyr ingenting med to unntak: At kammeret er så romt at evt. resizing drastisk kutter ned levetiden på hylsa eller hvis hylselengden er over maks og krever trimming.

 

Lader du for et annet våpen, automat eller lader ukjente hylser bruker du en resizer die i aktuelt kaliber og da får du en hylse som holder SAAMI spesifikasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Har jo fått svar på spørsmålet mitt, fant det jo egentlig ut selv uten å skjønne det :smile:

 

Sånn til orientering så lurte jeg bare lurte på målene til ei 308 win hylse. Jeg trodde bare ikke at målene var så eksakt som linken jeg satte inn, da ingen av mine hylser er i nærheten av å matche det:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...