Jump to content

35 whelen


BigBore

Recommended Posts

Lettere å kappe enn å skjøte, jeg har 24" løp på min og synes det er passe.

 

Ladedata for den 310grs Woodleighen har jeg lurt på selv også, antar N-550 er passende mat?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 22" / 56 cm på min Ruger M77. Den har et Shilen løp med 1-14 stigning.

Bruker Woodleigh 250 gr på jakt ( 2480 fps), og 225 gr Sierra til trening.

Begge kulene er meget presise og dette er etterhvert blitt yndlingsbørsa.

Valgte 22" løp med tanke på at dette skulle være ei rifle for klatring og kliving, så at den var lett og hendig var et must. Så langt etter en del år...godt fornøyd.

 

310 Woodleigh høres interessant ut, men jeg har ingen erfaringer med den,

Link to comment
Share on other sites

mitt 35 whelen løp er vel 52 cm, og leverer en utrolig presisjon både med lette rilfe kuler og halv tunge pistol kuler, har ikke testet med kulevekter over 250 grs enda. til jakt blir det å bruke 200 grs Barens X kuler.

 

 

hvordan fart får dere på disse kulene fra 300grs og opp over?

Link to comment
Share on other sites

Har to børser i dette kaliberet. En Mauser med 24" pipe og en Remington 7600 pumpe med 18,5" pipe. Den korte smeller så vanvittig at den nermest er ubrukelig på jakt uten hørselværn, men jeg synes den gir gode hastigheter til å være så kort. Skulle jeg montert en ny 35 pipe ville jeg hatt den på 22" ,men mest på grunn av smellen.Har ikke hastigheter foran meg nå men skal se hva slags hastigheter jeg får i den korte når jeg kommer hjem. Bruker 225 Swift og 250 Hornady på jakt og 200 Remington til trening

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...