Jump to content

140 grains Accubond og vv-560


460 S&W

Recommended Posts

Er vanskelig å finne ladedata for accubond men finner lett for partition (Stor forskjell på trykk?).

 

Max når du vell ca 1,5-2 grain under Partition ladning. Vil si at 48 grain ladningen var litt vel frisk i mi rifle. Kommer ikke til å bruke den.

 

Ps. Tråden min som jeg linket til ble nok en hærja 6,5 tråd, med mye dritt. Hadde blitt av bedre kvalitet hadde man holdt seg til emne. Synd egentlig!!

Link to comment
Share on other sites

Prøvede ut ACC 140 gr nå i Blaser R8.

 

Alle skudd(4x) på 100 m. Vindstille og 20 grader.

 

N-15, 48,5 g gir en vannrettlinje på 30 mm i utstrekning.

 

MPR, 48,5 g gir en vannrettlinje på 40 mm i utstrekning.

 

N-165, 50 g, gir kvadrat med 60 mm i lenge på diagonalen.

 

Før testen skjøt jeg med sierra spitzer 140gr, N-15, 48,5 gr og hadde samling på 10 mm.

 

Skulle gjerne ha fått ACC inn på samme nivå som sierra, så råd mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har brukt 140 grs Accubond i flere år i min 6.5x65rws, og har funnet ut at den liker fart. Mer fart = bedre presisjon. Jeg ligger i snitt på 950 m/sek, men ladet i fjor 50 patroner som gikk 1028 m/sek. Samler stort sett i et hull, 5 skudd på 100 meter. Slaktene blir like fine enten farta er 900 eller 1028 m/sek.

 

Så prøv gjerne å få mer fart på de, men klart, har du en kappa 6.5 med kort pipe, så sliter du jo med det :)

 

Prøv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...