Jump to content

Smith 625


OlavM

Recommended Posts

Det burde vel være kvalitet stempel nok at Jerry Miculek designet den og fikk revolveren oppkalt etter seg?

Han får hvertfall jernet til å skyte .45 kladder i senter, gang på gang...

 

625 fåes i en del generasjoner og konfigurasjoner med forskjellige tønner, løp, grep og avtrekk.

Selv liker jeg best JM modellen med tregrep og "JM" brent inn i grepet.

Jeg husker ikke SKU nummeret...

Link to comment
Share on other sites

Ryddet bort noen innlegg, sender ingen pmer :wink:

 

Skal egentlig ikke skrive i en tråd jeg har moderert, men klarer ikke å la vær :wink:

Har sett fantastisk presisjon i en del 625er, en 625 med ca 5" løp, ladet med 160-170gr kuler burde være omtrent optimalt til felt.

Link to comment
Share on other sites

en 5" 625.... joa skulle anstrengt meg litt for grine frem en tilatelse til slikt. Selv om ruger har laget fantastiuske revolvere er det N ramme med pachmayer "finger" grep som er det som har passet labben min best. Og jeg her jo i en tung 45 acp dille for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Er nok en litt vel sterk påstand å påstå at Jerry Miculek har "konstruert" modell 625 :D Det er en ny utgave av modell 1917 som ble laget i forbindelse med 1. verdenskrig og kunne bruke samme type ammo som Colt 1911. Den gangen var det stort sett "Halvmåne" patronersklips som ble brukt. I 1988 laget så S&W et begrenset antall nye modeller som fikk betegnelsen mod 625 1988, disse hadde 5 tomms løp med full "lug".

Denne revolveren og fullclips (6 patroner) var det Jerry Miculek begynnte å bruke i IPSC skyting. Han var allerede viden kjent for sin hurtigskyting med revolver, men til å begynne med brukte han for det meste en modell 627 med 8 tomms løp til stålskyting m.m.

Den revolveren som idag bærer hans navn ble laget av S&W PC for noen få år siden, her hører det med til historien at JM ville ha 5 tommer på revolveren, ikke 4 som det har blitt. Synd ikke han fikk viljen sin....

Og det er helt forståelig at noen ønsker seg en sånn, jeg har en "modell 1988" og den skyter utrolig bra med enkelte ammotyper :D Og med den korte 45 patronen er den særdeles rask å lade om, så til praktisk revolver har den en klar fordel fremfor de fleste andre revolvere.....Og den kan jo skytes uten clips også, men er da litt fumlete når hylsene skal ut igjen ...

Link to comment
Share on other sites

Desverre har rla rett når det gjelder JM revolveren,trodde den var en 5" men er nok desverre 4" ja, det blir litt snaut om man skal bruke den til revolverfelt. Den jeg prøvde var nok en 1988 5", harmonisk utseende med den løpslengden. Den var noe rå i mekanismen, men kan nok trimmes mye. Og jeg som trodde jeg hadde nok våpen nå..

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tak i en brukt 625-8 med 5" for noen år siden. Falt pladask for den FEITE korte tønna og de "selvanvisende" egenskapene ved bruk av swc kuler. :lol:

 

Revolveren er meget god å skyte med, fin rekyl i 45acp. Må innrømme at jeg ikke har våget å ta den med i feltløypa, har alltid feiga ut og brukt .38 men hadde engang en kar på skiva ved siden av meg som brukte en JM utgave med 4", han skjøt meget bra (tror han bare mista 2-3 poeng totalt)

 

Jeg drar på hytteferie idag og tar med meg en 686 spesialrevolver og 625'en..... Og jeg har mange gode våpen som ikke får bli med meg på ferie!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...