Jump to content

Valg av fabrikkammo - 9.3 x 62


Kverk

Recommended Posts

Hva slags ammo skal jeg velge for hjortejakt og elgjakt med 9.3x62? Jeg lader ikke selv (enda).

 

Bør jeg bruke forskjellig ammo på hhv hjort og elg?

 

Jeg har lest denne tråden:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=36713

 

...men jeg velger likevel å spørre på nytt.

 

Jeg vektlegger at dyret faller fort og aksepterer noe kjøttødeleggelse fremfor leiting etter viltet. Jeg har ikke sterke følelser ift hvorvidt energien går "inn i dyret" eller bidrar til gjennomskyting.

 

Har tidligere brukt Norma Oryx i 30-06.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I 9,3 har jeg hatt gode resultater med Norma Alaska, Lapua Mega, Wodleigh weldcore, Swift A frame og noen flere. Fabrikkladninger har vært litt slapt ladet, og jeg tror Swift kan bli for hard i en svak ladning, slik at ekspansjonen blir liten.

Jeg ville valgt en type som du kan kjøpe lokalt, og prøvd om den gir bra presisjon. Får du presisjon så er de fleste kuler gode i 9,3.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft gennemskud på 2 grise (1-åring og 2-åring) med 18.5 grams Remington Core-Lokt fabriksladd. Simpel mekanisk låsning imellem kappe og kerne (uloddet), men med den moderate/lave hastighed med 9.3x62 så går det fint med skudplacering bag boven.

 

Og nu har jeg så Remington hysltre til de 18.5g Oryx projektiler jeg lige har indkøbt :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...