Jump to content

Første skuddet med a tec maxim vandrer, hjelp!


skyttern 6,5

Recommended Posts

Sjekk om ikke kula er borti demperen, i forkant av demperen, det opplevde jeg og en kompis i fjor sommer med hans 308.

Var gjenget skeift, og kula sneia så vidt borti demperen. Var så vidt vi kunne se merke i demperen, og tro hvor vi grubla på hvorfor den spredde sånn før vi fant det ut.

 

Rifla ble gjenget opp på nytt, og fungerer som bare det i dag med samme demper.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg vet denne posten er ett år gammel, men hvordan gikk det med denne rifla som kaster første skuddet?

 

Har en Howa 1500 i .308Win med Maxim demper på som jeg mistenker å oppføre seg på samme måte etter at jeg fikk gjenget og satt på demperen

 

Første skuddet havner alltid oppe til høyre.

Skal på skytebanen idag igjen

Første skuddet skal avfyres med godt underlag.

 

Jeg har aldri tenkt på dette som et problem før jeg fikk demper på

Link to comment
Share on other sites

Skal passe meg her nå, men sjekk at stålforingene i demperen ikke skrangler og følgelig er av litt liten diameter og ikke sentrerer som de skal. Da blir presisjonen litt bob bob. Første generasjon Maxim var ikke helt 100 i toleransene der og hadde samme tendensen som du beskriver.

 

Kan være jeg er helt på jordet siden det er lenge siden A-Tec produkter var en del av arbeidsdagen, men kan være noe å sjekke ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...