Jump to content

Gjengetapp 18x1 Kan noen hjelpe?


Nyati

Recommended Posts

Det er godt mulig du har erfaring med slikt, da får du tilgi meg at jeg kommer med noen råd. Det må selvfølgelig bores et hull på 17 mm først. Og tappen må løpe helt nøyaktig med lyddemperens senterlinje, noe som blir vanskelig uten at du har styring på både demper og tapp. Det betinger oppspenning uten kast i dreiebenk, og senterspiss som følger mating av tappen. Har du forresten hørt om produsenten har løs innmat som kan byttes ?

Link to comment
Share on other sites

Skal gjenge opp en REKYLDEMPER (smellforsterker) ikke en lyddemper.

Det gjør jobben litt mindre kritisk, men det krever likevel nok til at jeg ville gjort det i benk. Å borre rett i en bormaskin er ikke lett, da bør du i det minste ha et koordinatbord og kantsøker.

 

Jeg tipper det er enklere å finne noen med dreibenk enn en tapp i M18x1, og siden det kun er snakk om en munningsbrems trenger en ikke å være børsemaker for å få det til. Så lenge oppspenningen ikke gir problemer får du sikkert noen til å ta jobben enklere og bedre enn med tapp. Men det er bare min mening da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Stavanger.

 

Helt sikkert det beste å gjøre dette i en dreiebenk, men tenkte å gjøre dette "kjapt og enkelt"

Rekyldemperen er kort, og det er god plass, så jeg tenkte at det er ok med litt "slark"

 

Har allerede en Hausken lyddemper.

Rifla er kamret i 458 Win.mag, og jeg vil gjerne temme den litt.

il gjerne se om en rekyldemper / munningsbrems virker bedre enn en liten lyddemper.

Stor lyddemper er ikke aktuell, da rifla skal brukes til praktisk jakt.

Trenger derfor eksisterende løpslengde (55cm) for å få OK hastighet og håndterbarhet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...