Jump to content

Elendig presisjon i rem 700, forslag til løpspuss?


lucifer

Recommended Posts

Har en Remington 700 i 308, som har blitt værre og værre med tanke på presisjon.

 

Den ble kjøpt brukt, som et hundeførerprosjekt, og har gått kansje 500 skudd i mitt eie.

 

Det har aldri vært super presisjon i den, men vært greit nok til 140-150 meter.

 

I vår har den blitt helt elendig, og 4 skuddsgrupper har ligget på 9-23cm(!).

 

Har skrudd hele børsa ned og opp igjen, men samme resultat. Bytta kikkert, men ingen forskjell.

 

Har vel egentlig kommet fram til at løpet er ferdig, men tenkte den kunne få et siste forsøk på en høst til.

 

Den har blitt pusset grundig, med en gun foam fra Landrø, og med div solvent og olje.

 

 

Er det noen som har andre tips til guffe å ha i løpet?

 

Dette er siste sjanse, så at det er sterkt som fy gjør ingenting..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er snakk om siste sjanse, kan du prøve med stålull (uten såpe) med vanlig solventolje på. Jeg gjorde det på ei rifle jeg hadde, som hadde begynt å spre. Det gjorde underverker (selv om børsemakeren begynte å grøsse da jeg fortalte ham om det). Fikk tydeligvis ut et eller anet som alle slags solventer ikke hadde tatt. Presisjonen kom tilbake og børsa går supert fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Kg 12 sammen med kobberbørste virker bra. Hvis du ikke har merket noe til fortrengninger eller rust i pipa tror jeg du bør gi opp. Trøkk Remchesteren ned i en myr, og kjøp noe bedre, eller bytt pipa.

Link to comment
Share on other sites

Kroninga er strøken, har prøvd to stokker, en bedda og en uten. Begge har fri pipe.

Prøvd 5-6 forskjellige ammotyper.

 

Stålull skal jeg jammen prøve. Har noe 0000-korning liggende.

 

Myrtrikset har jeg tenkt på flere ganger :mrgreen:

 

Koster mer å bytte løp, enn det jeg ga for børsa...

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd med og utan evt lyddempar?

Har andre prøvd børsa, evt du prøvd andre børser? (det siste er eit litt frekt spørsmål, men ikkje heilt få børser har blitt kassert/fått nytt løp pga operatørfeil...)

Link to comment
Share on other sites

Det er gode spørsmål H.K.

 

Med og uten lyddemper er prøvd, med samme resultat.

 

En annen skytter har prøvd flere ganger, like dårlig.

Jeg har skutt med 3-4 andre rifler, og de samler veldig bra.

 

Tanken er å bygge den om til 358 win, men skal som sagt gi den en siste sjanse til å samle som folk igjen 8)

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig ha hvert artig og hatt denne børsa om hende altså men vi bor sikkert langt fra hverandre . 308 pleier ikke og være spesielt kresen men slike ting kan jo være så mangt men du har jo fått gode tips her . Du har ikke en børsemaker i ommegn som kan tolke pipa de samtidig kan det oppdages om du kan ha fått skuddbule i pipa ! Ikke kjenner du noen heller som har blokkutstyr tilgjengelig så du får eliminert bort stokk !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...