Jump to content

SP01 som første 9mm våpen


IceMan

Recommended Posts

Fått spørsmål av en ny skytter.

Han har kjøpt, og skutt en del med .22 pistol.

Han vil nå kjøpe 9mm pistol. Våpenet skal brukes til felt, PPC og Praktisk.

Budsjettet skal være maks 10.000kr.

Anbefaler han å satse på en CZ SP01. Er det andre pistoler jeg har glemt?

Glock er for han uaktuelt

Link to comment
Share on other sites

Ja jøss, en Shadow er et bra startvåpen, spesielt på begrenset budsjett. Ta også med i beregningen at du for praktisk vil trenge belte, hylster og magasinholdere, som du vel får fra 1500-2000kr (Double Alpha belte er bra, og Bladetech hylster får mye skryt). Anbefaler også minst et magasin til. "Standardutrustningen" for skyttere i production er som regel 4 magasiner på stage, og da syns jeg også det også greit med 4 magasinholdere. Og ikke glem at det fort går en del ammo.

 

Få også tak en i en 13lb slagfjær (hammerfjær) først som sist, så får du mye hyggeligere DA-avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Tror en CZ shadow er et av de absoluut bedre valgene til beskrevet skyting ja. OG brukt er en god ide, men som Perjan sier , det er noen småting man kanksje kan passe på i fohold til regelverk i de forksjellige disiplinene. Men det er sjeldent så mye mods på nye CZ'r da... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Å velge czen er ett godt valg etter de flestes mening her på kammeret etter diskusjon i x antall poster ;)

Ta med vedkommende på noen praktisk treninger, la han prøve seg litt eller om dere drar alene og bygger litt selv og går igjennom. Ikke noe bedre enn litt uformell prøving :)

Link to comment
Share on other sites

Har ingen CZ selv. Slik at ingen tar meg for å være "partisk" i saken.

Men har en oppfattelse av at en får mest "pistol" for pengene i en CZ.

Og det er mulig å "pimpe" en CZ.

 

Ofte vil nybegynnere ikke bruke mye penger på de første pistolene.

Ender ofte opp med en billig .22 og 9mm pistol, som er vanskelige å skyte med.

Og mister interessen for skyting.

Veldig mange P22 og Glock til salgs.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal kopien være bedre en orginalen? :mrgreen:

Det kommer egetnlig hetl an på hvilken model Tanfryktlio og CZ man sammenligner.

SP01 serien til CZ er noe av det beste de har prosusert de siste årene, og det skal mye til for at en kopi blir bedre, uten at det koster veldig mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Enig!

Tanfoglio skal være et lite hakk bedre enn CZen, men er det vært pris forskjellen?

 

Hvis kjøper vil bruke den til praktisk, så går man på en liten smell. De aktuelle fra Tanfoglio er single action, og kan da ikke brukes i Prodction. De går selvsagt som Standard, men da som minor.

 

Edit: Brainfart: De har jo flere med DA/SA, men da betydelig dyrere. Kan godt være de er finere, men du de knapt på konkurransene. -De færreste mener med andre ord at det er verdt prisforskjellen.

Link to comment
Share on other sites

Stock 3 er jo ganske tilsvarende Shadow, og prisen blir bl ca den samme om.man bytter til justerbart baksikte og bytter diverse fjærer i Shadowen.

 

Selv forelsket jeg meg i går, da jeg fikk tafse på både Tanfoglio og CZ på Intersport Bogstadveien. Blir nok en CZ på meg.

Link to comment
Share on other sites

Blir en shadow om noen uker på mg. De er min første pistol, jeg har ikke så mye peiling med har skutt med sti troja, sig x5, colt 1911 9mm og sig226 og kan ikke sei at jeg var noe bedre med dei. Så for meg og bruke mer en 7000kr på en ny 9mm

er uaktuelt. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...