Jump to content

V-Max 95 grain 6,5x55


Arnfinn_Onar

Recommended Posts

Hvorfor bruke så seint krutt til ei så lett kule? N560 er vel egentlig tiltenkt tunge lange kuler som behøver seinere krutt for å få opp dampen..

 

Jeg ville brukt N-140 krutt til den selv. Jeg forsøkte forskjellige krutt til Normas 100 grs rekrutt kule i fjor..men kom frem til at N140 gav meg det absolutt beste resultatet på alle måter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Skal ikke komme med mengde, men anbefaler raskt krutt ala N-140 til 95 grains V-max i 6,5x55.

 

Hallo! Har lest det som eksisterer av v-max tråder på forumet, og laddet mange testskudd med n-140, men trenger tips:

Noen (gjerne noen som bruker tikka t3) som får presisjon bedre enn 30mm @100m som kan tenke seg å by på hvilken COL de benytter? Gjerne PM.

Har skutt snart en hel pakke med testskyting, ingen soting, kun n140, gjevne hastigheter innenfor seriene, forskjellige COL, fra under 800ms til knapt 1000ms. Feks 123 gr scenar samler ca 10mm, så skytter og våpen er i vater :-)

 

Vil som sagt gjerne høre COL fra noen som faktisk har bra presisjon!

...før æ bruker resten av pakken til pil-spisser!

Takk folkens! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...