Jump to content

Remington Model 700 VS SFII


tarlokar

Recommended Posts

Presisjonen kan jeg ikke beskrive som noe annet enn imponerende.

Har skutt 4 forskjellige ladninger i min nå.

55 grn. fabrikk

55 grn. V-Max

50 grn. V-Max

35 grn V-Max

Alle ladninger gikk merkelig nok dønn likt i rifla mi og skuddene tangerte hverandre på 100 meter, dvs. ca. 5 krone samling. Med skikkelig tofot og bedre tid så samler den bedre.

 

Stokken liker jeg velldig godt. Noe spesiell utforming, men den passer meg udmerket.

Bor du i Nærheten av Moss så er det bare å ta kontakt så kan du få prøve den.

Tror ikke du vil angre på et kjøp...

Link to comment
Share on other sites

Hadde ei slik. Skule aldri ha solgt ho. :(

 

Presisjonen var veldig bra med Hornady V-MAX kule. Dei fleste andre kuler og forsåvidt. Børsa er og nydelig å skyte med fra benk eller bane, men ho er stor og tung. Egner seg dårlig ute i terrenget. Børsa har 1:12 twist slik at du kan ikkje bruke tunge kuler. 50 grains V-MAX er heilt topp.

 

Det eg mislikte med børsa var vekta og at pistolgreper er veldig tjukt og klumpete.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket kaliber er det du lurer på?

Jeg testet en for noen år siden i 223 Rem og den klarte fint å stabilisere hjemmeladet ammo med 60 grs Nosler Partition. Presisjonen lå på ca 25mm med disse kulene så stabiliteten var på grensen, men den klarer nok fint

å stabilisere 62 grs Norma SP også, og der er nok presisjonen enda bedre enn Nosleren uten at jeg kan garantere noen. Med Remington UMC og 55grs FMJ gikk testrifla 5 skudd på 10-12mm, men dette var nok et eksepsjonelt bra parti med patroner så ikke regn med at det går med alle lot'er av denne ammoen.

Remington Accutip og gamle patroner med V-Max gikk på rundt 15mm og hadde stort sett samme treffpunkt fra patrontype til patrontype.

 

Brodern har ei slik rifle i 22-250 og i disse dager før bukkejakta driver jeg og lader opp litt forskjellig kuler og kruttkombinasjoner for å finne noe som egner seg bra til bukken.

Rifla hans går forøvrig også 5 skudd på rundt 20mm med Remington UMC 45grs HP.

 

Disse riflene sammen med customshop riflene er vel kjent for å ha de beste løpene remington leverer, og presisjonen er alt fra bra til meget bra! Om du vil ha ei litt tung rifle med god presisjon for postering osv er dette utvilsomt et godt kjøp til en grei penge.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Når du kjøper rifla har den 66cm løp, som er flutet.

Flutingen stopper ca 5cm før munningen.

Kapper du løpet 10cm, vil flutingen fortsette helt bort til munningen.

 

Eksempel: Se for deg at du kapper dette løpet 10cm.

901523-18T-L.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Blir ikke feil, men det kan se litt snodig ut.

Det går ann å unngå dette ved å kappe, gjenge, og få laget en gjengebeskytter som matcher med flutingen, og der flutingen "avsluttes" på selve gjengebeskyttelsen, hvis du skjønner. Slik at utseendet blir likt de siste centimeterne på den nå 10cm kortere pipa,

som den var på pipa når du kjøpte geværet.

 

Snakket med Jakt og Friluft om det og de nevnte rundt 1500kr for å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Hvis du vil ha kortare pipe så ville eg heller kjøpt ei LTR eller tilsvarande som allereie HAR kort pipe. Det gjorde eg etter at eg solgte VSSF II'en. Var bra presisjon i LTR'en og. :wink:

 

Støtter denne - alternativt kjøpe ei brukt som har gått en del skudd for så å sette i nytt løp i ønsket lengde. Nå skal det sies at det virker vanskelig å få fatt børser med løp som har gått "sine" skudd. (Skjelden brukte børser har gått mer en 500-1500 skudd :roll:, ref finn.no )

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp bestilt ei VSF i kaliber 22-250 og denne sannsynligvis superpresise børsa hadde jeg ikke tenkt å prøveskyte engang :shock:

 

Ba om å få montert ei ny pipe i 6xc med samme lengde og profil og regner ikke med å bli skuffet. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ei slik. Skule aldri ha solgt ho. :(

 

Presisjonen var veldig bra med Hornady V-MAX kule. Dei fleste andre kuler og forsåvidt. Børsa er og nydelig å skyte med fra benk eller bane, men ho er stor og tung. Egner seg dårlig ute i terrenget. Børsa har 1:12 twist slik at du kan ikkje bruke tunge kuler. 50 grains V-MAX er heilt topp.

 

Det eg mislikte med børsa var vekta og at pistolgreper er veldig tjukt og klumpete.

 

Vil du røpe ladninigene dine? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hadde helt glemt at jeg startet denne tråden da jeg skulle kjøpe meg ny børse.

Det ble en pent brukt VS SF II i .308 som ble kjøpt til slutt.

Virker som en meget god børse, med litt uvant stokk. Men har nå blitt vant med den.

 

Presisjonen i ammoen jeg har testa har vært grei, med V-Max som beste kule.

Nato samler også fint, men Remington og Nato-ammo gir en del klikk, er vel pga kort tennstempel.

Forstod det slik at flere har opplevd dette.

 

Er dessverre en del forskjell i treffpunkt fra kule til kule, det må til tider stilles en god del på siktet.

Dette vil vel variere fra løp til løp.

 

Alt i alt, en god børse til sel og rev.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...