Jump to content

Mauserbaserte prosjekttråder - en oversikt


SSamiK

Recommended Posts

En ting vi har hatt veldig mye av her på forumet er prosjekttråder. Dette er veldig spennende tråder å følge og ikke minst lærerike.

For å gjøre det litt lettere å finne frem tenkte jeg å lage en liten liste over noen av prosjekttrådene, i denne omgang tar jeg for meg Mauser-prosjekt. Delvis fordi jeg selv har en Mauser jeg etterhvert har tenkt å gjøre noen småting med. :wink:

 

Tråden er en Work-In-Progress; kommer du på flere prosjekttråder som omhandler Mauser, eller har en tråd selv du ikke ser på lista, så si fra. Jeg legger den til i første innlegg og holder tråden oppdatert etter beste evne.

 

Bør vel først nevne tråden Mauser-Tråden (For alle Mauser-folk) som er et greit sted å begynne. Denne tråden er ganske lang (17 siden når jeg skriver dette), så her finnes det en del godt gjemt informasjon for den som leter. :wink:

 

 

Smått legendarisk tråd i kammersammenheng, startet av Bukke: Prosjekt - Lille Mys Kammermauser

Raudnakke - Kongen av trestokker - har også en prosjekt gående: Prosjekt El Cheapo langholdsrigg

johjoa sin tråd: Mauser m98 hær blir bygget om. "Prosjekt"

Aannerud sitt prosjekt: Mauser M98 9,3x62 Prosjekt

tveraali er også ivrig, noe man kan se her: Mauser m98 30-06 og 35 whelen prosjekt

Plagfinn med det flotte prosjektnavnet:Prosjekt: Plagfinns Slarkepurke (nok en Mauser)

Arrowmaker lager økonomi-mauser: Enda et billig Mauser prosjekt.

Ilatad ønsket seg billig hundeførerrigg: M98 en billig hundefører rifle

Flere syntes 9,3x62 er et fint kaliber, også 1983: Mauser M98prosjektet mitt 9.3x62

jakobsen84 fant det passende å starte med å takke for all inspirasjonen fra de andre prosjekttrådene: Takk får hjelpen kammerfolket!

Aannerud har flere prosjekttråder: Mauser M98 5.56x55 Villkatt

PederR har også en Mauser han har gjort litt med: mauser m98 langholdsrifle?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...