Jump to content

Actionkamera/jaktkamera, Hvilket er det beste, evnt test ?


Tråa

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har allerede et Contour HD kamera som jeg kjøpte ifjor eller året før der.. Brukte det på hodet under elgjakta ifjor og fikk en grei video der jeg skjøt en kalv..

 

Men problemet under elgjakt er jo avstand og lys føler jeg.., brukte det på hodet under laksefiske mitt på lysedagen og da vart det jo helt latterlig bra opptak :)

 

Vurdere å anskaffe meg et nytt Contour kamera eventuellt et kamera som kanskje tar opp bedre film ?

 

Såg et klipp filmet med kamera montert på våpen på adressa, og det var jo meget klart og fint opptak, noen som har noen formening om hvilket kamera(kanskje han jegeren er her på forumet) ?

 

http://www.adressa.no/forbruker/jaktogfiske/article1706770.ece

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg ikke si for sikkert, hang meg bare opp i HD kamera montert på børssa.. men det kan jo kanskje være et håndholdt et, mulig det og :)

 

Mener jeg har hørt om Action kamera med 4x Zoom.. men er mulig det ikke stemmer..

men plages med å finne noen produktester. savner det.. og her jeg er nå så er Youtube blokket fra nettet og umulig å se nå videoer uten å laste i et døgn :P

Link to comment
Share on other sites

Det er et x-cam2 som Grøtan fra Norske Jaktkompaniet har filma den elgfellinga med.

 

Synes personlig det blir en mellomting mellom et bra HD-kamera, og et håndholdt kamera i våpenmontasje. DeerRidge kameramontasje til våpen fungerer jo helt greit, der kan en montere akkurat hva en vil, bare det har standard festeskrue. Fordelen med Contour er jo at du har alt i en liten, kompakt enhet. Med X-cam har du brytere og rallemikk som monteres alle steder.

 

Har prøvd begge delene, både ContourHD og DeerRidge, og endte vel egentlig opp med å bruke Contour'en. Blir stort sett korte avstander når jeg jakter (hundefører) og litt mer å drasse med seg med den DeerRidge'n. Men bl.a Rasmus Boström har jo jakta mye med DeerRidge på børsa, og han sitter jo ikke akkurat stille.

 

Eller for å si det enkelt: Skal jeg gå i terrenget foretrekker jeg Contour'en, ettersom jeg stort sett kommer nært når jeg skal filme, og fordi den er utrolig kompakt og "ute av veien". Blir det bare gåing slenger jeg den i brystlomma. Skal jeg sitte på post setter jeg et vanlig kamera på DeerRidge-montasjen, og slipper ledninger og brytere. Har 9t batterikapasitet på håndholdte kameraet mitt, så det kan egentlig stå på filming fra jeg setter meg i grålysninga til det blir mørkt igjen om det skulle være behov, så da trenger jeg ikke tenke på knappene heller...

Link to comment
Share on other sites

Det der deer ridge greiene hørtes jo egentlig veldig spennende ut da jeg driver mye med samme type jakt, gåing og post jakting..

Vurderer å kjøpe meg et håndhold HD videokamera fordi jeg skal ha med en kamerat som kameramann i år og vist han ikke blir med hver dag så kan jeg jo bare slenge det på børssa :)

 

Mista et meget bra opptak ifjor når jeg satt på post i et tårn mitt i ei elv, da kom det ei kvige i full galopp å stupte ut i elva og fosvant før ho kom opp igjen.. Kanon film tenkte e og gleda meg til å komme hjem å se opptaket.. ja da hadde e selvfølgelig fått en, 1 .. en eneste jævla vanndråpe mitt på linsa så hele opptaket va bare dugg.. :roll:

 

Noen som har nå formeninger om bra håndholdt HD kamera ?

Og har du en link til den der DeerRidge opplegget ? :)

Link to comment
Share on other sites

Har sjøl et Go pro HD hero2, og det er helt rått. Du verden for et kamera, og for noen filmer det leverer, anbefales. Bruker mitt til dykking og ski kjøring. Ikke zoom, men det trenger en ikke på sånn video kam. Har et vanlig Sony familie HD kamera, og zomme blir ikke noe bra, og bruker det veldig sjelden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...