Jump to content

gammel optikk er god butikk


zeissoem2

Recommended Posts

Jeg er tilbøyelig til å påstå at det var nesten rimelig.

En kompis har en tysk kikkert fra andre verdenskrig i perfekt stand som han har fått taksert til rundt 50.000,- :shock:

Den har vært forsiktig oppbevart, pakningene er ikke engang blitt harde.

 

Jeg har sett gjennom den kikkerten, og den er VASS! Selv om natta slipper den gjennom bra med lys.

Jeg mener å huske at bestefaren hans hadde tatt den fra Tirpitz etter at den var bomba, det kan dog høres litt vilt ut.

Link to comment
Share on other sites

Mener du at for samme pris, så vil den gamle optikken være bedre enn dagens? Eller misforstod jeg?

Nei, jeg mener at optikk fra andre verdenskrig er bedre enn dagens. Pris var vel egentlig ikke et tema da, man måtte bare ha det beste tilgjengelige utstyret.

Ting ble jo laga for å vare før, ikke som nå hvor eksempelvis telefoner dør etter to år... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke være for sikker her, da jeg hverken har sett gjennom toppklassekikkert fra 1940. Ei heller en fra nåtidens (regner nå med at zeiss HD og Swarovision blir "billig"-kikkerter i denne sammenheng). Så er jeg allikevel rimelig sikker på at dagens kikkerter er bedre!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...