Jump to content

Minne Herrer og Fruer, Namibia 2012!


STUBBERUD

Recommended Posts

Da er kamera utstyret pakka, resten får bli som det blir, billettene er bestilt og sier avreise i morgen til ... Windhoek. Jaja, kunne vært verre. :-)

 

Lisens på Dik-Dik og Cheeta i lomma +++, sistnevnte sees på farmen hver uke nå. Krysser fingra. ( alle de 5 store får det glate lag fra meg, i sammenligging med en cheeta, untatt.........., og hvis om atte.... :-)

 

Kalahari Sprinbok står på programet også, flere av oss som er ute etter den, samt Eland, Kudu, Hartebeest, Zebra,Oryx, osv.!

 

Går for den misnste denne gangen, men ser jeg en bra Livingston i løpet av uka, bye ,bye 1500 Euro.

 

Den minste og den største på haribib i løpet av uka hadde jo vært noe.

 

Holder dere oppdatert om mulig :-) Er bredbånd på Hariabib, men blir ofte seine kvelder rundt lapa'en, og jegere som ikke er inne i campen før lenge etter midnatt! :mrgreen:

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

I deler av Namibia(Nordlige deler) er Geparden sammen med løver leoparder og Hyener et stort problem for de som driver med husdyr, kveg og småfe.

det gis fellingsløyver på disse dyra omtrent som man gjør med Rovdyra her, samt at det er skadefellingsløyver på disse dyra også, de som driver med jakt som næring er ofte de samme farmerne selger da de lisensene de har på exporterbare dyr til jegere som deg og meg.

 

Man kan gjerne diskutere moralen til å jakte disse dyra, men det er nå engang slik at det er lov å jakte ett fåtall av de og da gjerne for å begrense skadeomfanget på husdyr.

les lisensjakta her hjemme på de 3 store rovdyra vi har...

 

Skal selv jakte Flekkete hyene på en slik lisens på eksporterbart dyr.

Link to comment
Share on other sites

21 mai drar jeg og madammen til Etosha og skal jakte og fiske og kose meg

Det blir enten Cape Eland eller en Livingston Eland på meg også, og Spotted hyena, utover det så får vi se hva det blir.

 

Skitt jakt dere andre som er ute med børsa

 

Hei. Har du internett side å vise til (Etosha) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En kort oppdatering, her:

 

Dik-Dik dag 3

 

2qw1w1j.jpg

 

Plus denne, 66 kg, men var ikke den heldige denne gangen heller jeg :D

 

1zmgz1e.jpg

 

Var heldig og fikk disse på friviltbane dag 4

 

9kxenq.jpg

 

etyu10.jpg

 

I tillegg har det blitt en bra kudu, en springbok på 15" +, noen fine warthog, oryx og steinbok.

 

Kommer med litt mere om jakta og noen flere bilder neste uke!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

( alle de 5 store får det glate lag fra meg, i sammenligging med en cheeta, untatt.........., og hvis om atte.... :-)

Nils-Ole

Ble litt nysgjerrig her...? :roll:

 

:D:D

 

Bare så enkelt at jeg fortsatt drømmer om en stor Cheeta!!! Så flere denne gangen også, men nei.

 

De fem store står høyt på lista de også :winke1:

 

Takker for det Ruger #1

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...