Jump to content

Pistolmagasin på fly.


gomslork

Recommended Posts

Eller send dem i posten til deg selv som brevpost. Ville i alle fall ikke dradd med meg magasiner gjennom sikkerhetskontrollen. Uansett hva du sier vil vaktene (jf Murphys lov) prøve å finne resten av våpenet samt ammo, og jeg er allergisk mot hulromsundersøkelser.

Link to comment
Share on other sites

Nå ville ikk HH selge meg magasin, dette fordi de trengte å søke om eksport tillatelse. I følge dem så var det best for oss nordmenn å bestille magasin pr mail slik at de kunne søke om eksport tillatelse.

 

Men gukko for en uoversiktlige butikk! :o

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På innenlandsreise i uniform fra værnes til oslo så ble jeg tatt til side. Mannen dro på seg en hanske og jeg fryktet såklart det aller værste. Heldigvis ville han bare rote i uniformsjakka mi og der hadde jeg glemt igjen en rekylforsterker til ag3. Den fikk jeg ikke lov til å ha med. Jeg forklarte han at denne dingsen er ikke brukandes til annet enn å plombere et våpen, men det var han klar over og sa at regler er uansett regler og det er en våpendel. Det løste seg med at jeg sendte den med brevpost til meg selv.

 

Moralen er enkel. Unngå med skyhøye kneløft å ta med våpendeler eller magasiner på fly.

Link to comment
Share on other sites

Rekylforsterker er selvfølgelig på ingen måte farlig ombord i et fly. Nå er det slik at det ikke er tillatt med noe våpendeler overhodet, og det er forsåvidt greit så vektere (som gjerne kan lite og ingenting og våpen) skal slippe å vurdere hvert enkelt tilfelle om en del kan være vital for funksjonering av et våpen eller ikke.

 

Når det er sagt så er kikkertsikte/optikk til våpen tillatt i håndbagasjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...