Jump to content

Lav pris og forholdsvis god presisjon?


Ola96

Recommended Posts

Hei er ute etter ei rifle i 22lr til høsten, skal bruke den til masse blinkskyting og litt kråkejakt (kanskje due også).

Tenker å smekke på en grei kikkert også, sikkert dyrere enn rifla...

 

Så +/-

+ Magasin

+ presisjon

+ lav pris

+ god avtrekk

- enkeltskudd

- dårligere presisjon

Link to comment
Share on other sites

Synes godt Savage MkII kan tas med her: lav pris, presis,justerbart avtrekk, mulighet for 10 skudds magasin å noen kule stokker tilgjengengelig

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28203600" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Stokken er jo ganske kjedelig men den skyter godt rett ut av eska.

 

 

Her er min noe modifiserte verson (akkurat samme som den over egentlig)

e00od5.jpg

 

 

Pressisjon 40m

145r9t.jpg

litt ymse. ustabile vind å operatør forhold :winke1:

 

Uansett, lykke til med valget :P

Link to comment
Share on other sites

Hva med å kjøpe brukt? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=33395496" target="_blank" target="_blank

 

BRNO lagde strålende salongrifler med god presisjon. Her er feks en annonse på en modell 5, som så vidt jeg vet er ganske sjelden i Norge. De ble i stor grad levert som militære treningsvåpen til Egypt på 50 og/eller 60-tallet, men noen fant også veien hit.

 

Jeg har selv en modell 5, og det er ett kjempevåpen. Den samler lett 5 CCI Standard på en lillefingernegl på 30m, uten spesielt godt anlegg.

 

Jeg kjenner ikke selger eller dette konkrete våpenet, men hvis våpenet er i like god stand som det ser ut til vil jeg si det er et godt kjøp, og da har du eventuelt mer penger til sikte.

 

BRNO modell 2 er også gode våpen, og ligger tidvis ute på Finn. Dette er første gangen jeg har sett en modell 5 til salgs. Modell 5 har baksikte av flipp-typen for 25, 50 og 75m, hvis jeg husker rett, mens modell 2 har et større baksikte som bygger mer i lengden.

 

 

Lykke til uansett.

 

 

edit: skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en M77/22 noen år, og er svært godt fornøyd.

Solid og driftsikker rifle, god presisjon og sikker integrert kikkertmontasje.

Avtrekket "kan" være noe knirkete på enkelte våpen, men ikke verre enn at en børsemaker fikser det lett om ønsket.

 

M7722001.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...