Jump to content

Rem 700 SA 308W til en.......


spissmus

Recommended Posts

Noen spørsmål om en SA 308W og muligheter....

 

Hvor mye arbeid blir det å kamre om til 300 WSM? Kan løpet brotsjes opp? Hvem selger evt sluttstykke løst?

 

Hvilke andre kaliber kan være artig å trøkke i denne? Vil bli brukt til storvilt og stålblinker på langehold.

Link to comment
Share on other sites

Du kan muligens få kronglet inn en 300 WSM i ei kort kasse, men du hadde kanskje tenkt å få patronen ned i magasinet også? Da blir det værre. Det finnes custom SA kasser som tar 300 WSM, men disse har større magasinåpning. Ny bolt må også bli en custom jobb.

Storvilt og langholdsrifle... Det har du jo, 308 skal man ikke le av i de sammenhengene. :wink:

Jaktkuler til 300 WSM er ikke bare bare. Den har såpass stor fart at man må tenke igjennom kulevalget man gjør, og da blr det fort litt begrenset.

Til langhold tror jeg ikke du oppnår så mye mer enn å brenne bort mye mer krutt, og da ville jeg heller valgt å skyte dobbelt så mye 308 :D

En skikkelig stokk, og evt. egen optikk for langhold kan fort blåse liv i den "kjedelige" 308'en

Link to comment
Share on other sites

Mjo, har bare skutt ganske mye 308W. Og den fikk en overhaling 2 år siden med CG Jackson avtrekk, McM HTG, NF 3.5-15x50F1.

 

Det var det jeg fryktet at det blir lettere å skaffe en ny (brukt) rifle en å endre den jeg har.

 

The search goes on.....hmmmm 7mm WSM......

Link to comment
Share on other sites

For å lage deg litt jobb kan du kamre til 30-284w. Det går akkurat, og til jakt bruker du litt lette kuler i god kvalitet, så holder du COL til 71mm. laghold kan du mate enkeltskudd og sette lengre ut om du vil med spisse kuler. Dette gir ikke sluttstykkejobb, kun kamring(evt mating). Bør kunne utføres av en kvalifisert børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Dette har eg gjort flere ganger å det er ikkje no styr.'

Nytt sluttstykke fra PTG ca 2000 du får 1000 for det gamle på bruktbørs

Ein oppegående børsis kamrer om pipa og freser ut litt i kassen .

ny materampe å du er i gang.

Både 300 wsm og RSAUM er bra greier med litt forskning på lading ligger du hakk i hælene på feks 300 win mag bare i kort kasse.

Å så er det någe m desse "stuttfeite" patronene da.

Sies vel at ei sånn hylse får jevnere tenning og dermed bedre presisjon, no ala br patroner,Mine går i allefall bra

 

 

S

Link to comment
Share on other sites

Til lange hold, men ikke storvilt; 6,5mm x 47 Lapua!

 

Mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om, men går det an å kamre om til en kule med MINDRE diameter?

 

 

Å pokker! Den detaljen med kamring overså jeg i farta...

Link to comment
Share on other sites

Til lange hold, men ikke storvilt; 6,5mm x 47 Lapua!

 

Mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om, men går det an å kamre om til en kule med MINDRE diameter?

 

 

Å pokker! Den detaljen med kamring overså jeg i farta...

Hvis du ikke vil bytte pipe så er det kun .30 av en eller annen type som er fornuftig. så da ville jeg tatt 300 RSAUM, mindre enn WSM men mer effektiv så de er omtrendt likeverdige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...