Jump to content

Løs kule i 45 acp. Hjelp søkes!


Shotgun Charlie

Recommended Posts

Hva slags hylsemerke er det?

Har ikke vært borti det problemet selv med .45acp om ikke hele hylsa har revnet da... Heller ikke på hylser som er ladet godt over 10 ganger.

 

Jeg har dessverre ingen erfaring med Berry's kuler.

Mitt tips er å sjekke diameter på kula, er det en ny lot/boks med kuler? Evt. første gangen du tester disse typene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde et problem som ligner med .45LC. en gang.

Jeg fant ut at kulen var litt snau i diameteren, .45LC er greit med .452"Ø.

Jeg skulle lade noen 300grain Speer #4485, kula måler med mitt elektroniske skyvelær .450"

Kula hang kun "løst" i krymperilla. Denne utfordringen løste jeg med å size en gang til med 45acp. die. Jeg "duppet" 45LC hylsa 1cm. ned i acp dien. Da satt det som det skulle.

Jeg har også litt det samme problemet med 38 spesial, jeg har noen Partizan kuler som også har en litt snau diameter. De måler .355,5, 158 grain kuler SWC. med krymperille. De henger litt iriterende løst i krymperillen. Krymperillen er i tillegg ikke særlig dyp heller. Der har jeg også testet med å size 5-6 mm. av hylsemunningen med 9mm.die.

Synd at jeg kjøpte 1000 av disse 38 kulene en gang, men snart er de brukt opp til "lek".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...