Jump to content

Tips til ny hobby - eller, hjelp!!!


Baileys

Recommended Posts

Hei. Begynte med pistolskyting ifjor høst. Har høst/vintersesongen innendørs med .22kaliber - og fikk etterhvert god fremgang. Gleden var derfor stor da jeg for en mnd siden kunne kjøpe mitt eget våpen, og komme igang på 25m banen utendørs. Handlet meg en ny 9mm SigSauer 226 X-Six Mastershop, skulle være kjempekvalitet. Men, jeg treffer så sinnsykt dårlig!!!! Ned til venstre, ned til venstre, flue her og flue der... Avtrekk. Ja, men hvordan forbedrer jeg det? Har nå rundt 1.300 skudd - fortsatt uten særlig progresjon. Er dette noe jeg må regne med, eller er jeg bare ikke skikket til dette....

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg er på vei over fra .22 til .40, og som første ledd i overgangen har jeg begynt å trene opp styrke i klype og underarmen i tillegg til trening jeg ellers driver med.. Tyngre våpen og mere rekyl setter også større krav til kjøttet på armene.. Mitt lille tips bare.

Link to comment
Share on other sites

Et lite supplement til VeT|Us: Hvis du fester en laserpeker med gummistrikk under løpet og sperrer bryteren i på-stilling, og så tørrklikker mens noen sitter ved siden av og følger med på bevegelsen i lyspunktet på veggen får du gode tilbakemeldinger på avtrekksteknikken.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg noen "klikk-patroner" la så skytterkompisen din fylle på magasinet for deg der han blander med en eller flere av disse. Når du så skyter kan du da selv, eller enda bedre med hjelp av andre, se om du dupper våpnet eller gjør noe annet feil.

 

Bruker selv dette og har brukt det selv og ved opplæring av andre på ak4/ag3 de siste 20 årene. Funker knallbra!

 

Har selv inhandlet for ca 25$ på ebay ett lasersikte som monteres på railsen på min Glock. Dette for at med hjelp av andre se vilke feil jeg gjør når jeg skyter.

 

http://viewitem.eim.ebay.se/Red-Dot-Las ... 2033826007

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...