Jump to content

Fly skatt SAA til Sør africa


TH1

Recommended Posts

Har noen peiling på flyskatter ved reise til s.africa.

 

Har fått faktura på reise til 8500kr bgo-kimberly men så kommer det over 4000kr i tillegg for flyskatter.

Har ikke reist til africa før, men har hverken opplevd eller hørt om lignende.

Link to comment
Share on other sites

Var i SA julen 2010. Vi brukte www.momondo.com til å finne de billigste bilettene, de reklamerer nå med at de søker av over 700 web-områder for å finne de billigste. Resultatet er greit ved at det kommer opp en grafisk figur som viser billigste priser de har funnet for en hel måned. Siden må du gå til det enkelte flyselskapet for å finne et aktuelt tilbud, og da kommer haken ved dette frem, det er ikke sikkert at du får den prisen som står på Momondo, det tilbudet som står der kan være utsolgt eller utgått etc, men fant denne websiden veldig nyttig.

 

Jeg har også funnet billige reiser ved å søke fra London, Frankfurt, Amsterdam, Paris og andre steder, og deretter å finne en billig tilslutningsreise fra Norge til det stedet. Jeg fant at dette som regel ble mye billigere enn å søke Norge (Oslo) og helt fram. Ulempen er at da tar ikke flyselskapet ansvaret hvis det blir en forsinkelse. De billigste bilettene er jo alltid av typen "non refundable", og kan ofte ikke endres heller, slik dyrere biletter kan.

 

Vi har hatt stor nytte av Ryanair fra Rygge mange ganger. Sommeren 2010 skulle jeg og kona til Split i Kroatia til noen venner. Norwegian var eneste norske selskap som fløy non-stop til Split, for meg og kona ville det kommet på noe over 19 000 korner. Nå fløy vi med Ryanair fra Rygge til Gatwick, med Easyjet fra Gatwick til Split, tilbake med Easyjet til Berlin, og med Ryanair fra Berlin tilbake til Rygge. Den rundturen kom på litt over 3000 kroner for oss begge, og det klaffet perfekt hele veien. Det var en ulempe, vi fikk en dag å vente på Gatwick, men med 16 000 kroner spart var det vel verdt tiden.

Link to comment
Share on other sites

Flyskattene er i utgangspuntet priset i forhold til Avgiftene som selskapene betaler for å lande og ta av fra de forskjellige flyplassene, Frankfurt er en dyr plass med hensyn til avgifter, likeså Jo, burg.

Kjøpte 4 billetter t/R Oslo Windhoek med SAS og Air Namibia til 6700, pr stk

 

Bestilte gjennom Bennet/HRG reiser på Elverum. de var suverene til å finne billetter til oss, og ja det er mange muligheter for å fåå tak i billige billetter, faktisk billigere enn på nettet, booket og plukket plasser, bestilte våpenplass alt ok i løpet av 5 minutter.

tror dere vil spare penger på å gå til Bennet/HRG reiser

Link to comment
Share on other sites

Hvor viktig er det å velge "riktig" flyselskap? Eller riktig flyplass.

Valgte Lufthansa over Frankfurt igjen, da jeg har bare gode erfaringer med dem, men ser jo at jeg kunne spart langt bortimot en tusenlapp per billett ved å velge f.eks. Turkish airlines over Istanbul. Eller SAA over Heathrow

Blir litt skeptisk når man skal ha med seg våpen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...