Jump to content

Buttolo rådyrlokk, hvordan brukes den?


sander22

Recommended Posts

Er det mange her inne som har fått in råbukker på buttolo-lokken? Jeg har hørt at det skal være vansklig, fordi den lager for mye "plastikk-lyd", og blitt anbefalt lokker som tysk håndlaget rådyrlokk og weisskirchen, fordi de lager mer "vanntro" lyd. Og de skal være lettere og lokke med fordi det bare er å blåse. stemmer dette? Jeg har nemlig en buttolo jeg ikke har fått prøvd enda, eller om jeg burde kjøpe ny? :forvirra: Har dere noen av disse, kom med innslag! :D

Link to comment
Share on other sites

hvor ofte klemmer dere i lokken? 1 gang vært tiende sek?og de samme tonene hele tiden eller forskjellige?

 

 

Jeg må bare si at jeg kan ikke dette. Hadde bare flaks i fjor. ( men det må jo bety at jeg gjorde det riktig :winke1: ) Jeg klemte omtrent hvert 5. sekund, med en smule forskjellige lyder, men ikke for forskjellige, da skjønner den at det er noe "muffens".

Link to comment
Share on other sites

Fekk ein gamal buttolo av onkelen min, den hadde ein annan og litt grovare kontaktlyd enn den nye eg kaupte, eg tykkjer at den gamle buttoloen var av ein meir naturtro lyd. samtlege nye buttoloar eg har prøva har den ljose kontaktlyden, andre med same erfaring?

 

Problemet med lokking, er at brunstida er nestan over den 10. august, dette gjer til at ein nesten berre har ei veke på seg til å lokke. Noreg burde endre jaktida på bukk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...