Jump to content

Hva tåler Hausken Standard?


Conibear

Recommended Posts

Hausken standard i alu har blitt forsterket rundt første kammer slik at det skal gå greit med 3006 og lign. Jeg har selv en Hausken titan som har gått en god del 308 NM. O-ring tetningene er blåst og byttet, samt en del errodering innvendig. Ellers er røret like fint som nytt. Demperen fungerer fint fremdeles. Min er ca 6-7 år gammel, og vil vel holde like lenge, før jeg eventuelt må bytte innmat.

Link to comment
Share on other sites

Når den ble forsterket er jeg ikke sikker på, men du vil se det når du ser demperen. Det er en markert ring rundt bakkammeret. O-ringer er ikke noe problem å skifte selv, men dersom en skyter normal kaliber tror jeg O-ringene holder. Jeg har en 6.5 i alu som ikke har forsterket bakkammer. Der er O-ringene ok.

Jeg har ikke brukt andre dempere en Hausken, men har andre på jaktlaget som har diverse dempere, eksempelvis A-tech . De er ikke skutt så mye med som mine Hausken dempere, og virker ok foreløpig. Jeg kjører demperne mine hardt, og skyter til det er så mye mirage at jeg ikke ser blinken. Lukter svidd fett av demperen. Særlig titan demperen får kjørt seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...