Jump to content

Trenger litt råd om hva jeg skal evnt kjøpe?


bikerdude73

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg har skutt litt med pistol nå i ca 2 år. Har en Walther GPS 22 og en CZ75B.

Har montert justerbare sikter på CZ'en og ser frem til å teste dette.

GSP'en funker fint, men tror den bør kikkes over ang avtrekk. Der har jeg en kar som kan hjelpe.

 

Det jeg lurer på er hva en kan få tak i billigt av revolvere. Jeg er og usikker på hva de ulike klassene er på konkuranser.

Har bare deltatt i Fin felt, Militær felt og Hurtig med Fin og Militær.

Men kunne tenke meg for eks 357 og 44 magnum. Kanskje en 22 revolver.

 

Jeg er pensjonert så har ikke mye cash. Vil evnt kjøpe brukt for å spare penger.

 

Jeg skal og begynne å lade selv. Har det meste av utstyret, men må klatre over en mental sperre først.

Har jo ikke lyst til å gjøre noe feil. :shock:

 

Dukker det noengang opp billige revolvere som samtidigt er bruktbare?

 

Ikke så viktig for meg å bli god, mer viktig å ha det moro! :D

Link to comment
Share on other sites

Mest egnet er nok en revolver i .357M som du også kan skyte .38 S med.

Den vanligste i feltløypa er nok en S&W 686 med 6" løp. Det er aldri et dårlig kjøp. Den kan du bruke i Hurtig revolver (7R), i revolverfelt og i Magnum 1.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Bikerdude 73!

En S&W 686 er sikkert et trygt valg som nevnt. Men når det gjelder å komme over den mentale terskelen for hjemmelading, så snakk med noen i klubben din og få en objektiv vurdring av noen erfarne hjemmeladere som kan komme hjem til deg og hjelpe deg i gang. Det kan for noen være lurt og ha en "fadder" innledninsgvis. Jeg har sett mange gode eksempler dette.

Det er bare sundt å være litt skeptisk til ting man selv er utrygg på.

I førsten kan det ofte være greit med en en-stasjonspresse hvor man gjør en ting av gangen, da har du full kontroll. Bruk ladebrett til hylsene- sjekk alle hylser før du setter i kule. Da ser du at det er likt kruttnivå i alle hylsene og at du i en .38S hylse ikke har fått en dobbeltladning.

 

Lader du både 357M og 38S så hold ladedata og komponenter trygt hver for seg, "fadderen" din kan sikkert det grunnleggende i dette. Det handler om disiplin og orden i sysakene. Det hele er bare morsomt og trivelig å holde på med.

Link to comment
Share on other sites

Vett ikke om den er noe bra men på wingevapen.no selger dei en Colt Mod Trooper kal 357 mag til 2500kr

Du kan jo ringa og hørre me dei koss standen er..

 

Det er slike kjøp jeg er ute etter. For eks billig 357 magnum og 44 magnum.

Kanskje en revolver i cal 22 eller en pistol til spesial klassen.

Lurer på å levere flere søknader om ikke så lenge for så å sitte å vente på gode kjøp.

 

Jeg er ikke rik på noen måte, men vil gjerne prøve dette med revolver.

Det å plassere meg høyt på lista på stevner bryr jeg meg ikke om.

Vil bare ha det moro. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...