Jump to content

X3M1 vs andre


spissmus

Recommended Posts

Nå som snøen er så å si borte mange steder skal jeg gå til innkjøp av løvkamo for reve jakta.

 

X3M1

 

Jeg er 190 høy og ikke tjukk eller tynn, men "atletisk" er vel det riktige å si. Er det da XL/2Xl, eller kan jeg skal jeg gå for hakket større? Ser jo at jeg bruker nok litt mer klær nå på vår parten men sommer blir det sikkert mindre.

 

Swedteam (Wingevåpen)

 

Her er det et par andre modeller, blant annet Mossy Oak (dog litt dyrere). Hvordan er disse opp mot X3M1? Kan være greit med hette tenker jeg.

 

Hører gjerne fra folk sin erfaringer med disse dressene.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg er 183h og normalbygd vil jeg si 80kg.Har x3m1 i størrelse xl,må nesten ha det når man skal ha litt under.Er forøvrig veldig fornøyd med den.Har en vinter camo svensk greie , men den skal byttes ut til fordel av x3m1 p,g,a mye støy med den svenske. x3m1 er jo lydløs og kamuflerer meget godt. Lykke til med valget . :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 190ish cm og veier rundt 90kg. Jeg har 2 sett i 3xl som fungerer både over masse klær på post om høsten og over shorts og t-skjorte under smyging på bukkejakten. Kunne sikkert hatt 2xl også, kjøpte 3xl etter råd fra Jaktfall i sin tid (hatt de et par år nå). Klart dressene er noe baggy uten så mye klær under, men det fungerer fint i praksis. Jeg får da også en liten sekk under dressen på sommeren om jeg vil.

Link to comment
Share on other sites

OK, sjekket den jeg har i snø. Den er 2xl, men buksen føler jeg stopper midt på leggen. Nå kommer jo disse i xl/2xl og 3xl/4xl....eller noe sånt. Derfor er ble jeg litt i tvil.

 

I tillegg så lurte jeg på om noen har noe erfaring med de dressene fra Swedteam som Winge har inne.

Link to comment
Share on other sites

Jaja da ble det en 3xl/4xl. Den er litt større en den 2xl jeg har i vinter, men buksen passer bedre. Litt baggy, men da får jeg plass til en lodden fleece under.

 

Jeg har vår/sommer og virker veldig grønn. Kanskje litt for grønn for tidlig vår, men absolutt for sen vår sommer og høst. Mulig jeg skaffer en litt mer brun jakke fra en annen leverandør for påske jakten.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på det sjølv, men skit au da sender jeg den inn og sier feil størrelse.

 

Dessuten er det en del pris forskjeller ute og går på en del kit, vet ikke hvor mye man kan presse prisen ned på messer. Dette er da sett opp mot rene nettbutikker som selger artikler med lav fortjeneste kontra vanlige butikker.

 

Har merket dette på andre messer, at selv om prisen er lavere en i butikken, så kan man finne lavere pris på nettet en den som er gitt på messe.

 

Uansett, X3M1 i 3xl/4xl for meg. 190 93kg passet meget bra. 2 dager levering fra Jaktfall. Pluss i boka til de.

Link to comment
Share on other sites

1820mm og 110.000gram her. Bruker 2XL i X3M1 jakke, og den passer glimrende. Litt lang på armene, men det setter jeg egentlig bare pris på. Bukse har jeg bare prøvd, og 3XL funket greit i den avdelingen.

X3M1 fra Jaktfall er rimelig og holdbart, og er det mest stretchy fleece-merket jeg har vært borti.

 

Lykke til!

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

@Vikingen

Tror det snakkes om løvkamoen til X3M1 her,ikke fleeceklærne deres :winke1:

 

Sorry, my bad :oops: Det jeg mente var at i tillegg til camo-klærne, har X3M1 noen av de beste fleece-plaggene noensinne. Jeg bruker både jaktklær og fleece-koseplagg fra X3M1, ser du. :wink:

Jeg ser at den setningen i forrige innlegg ble til camo-fleece. :mrgreen:

Takk for tilbakemeldingen. :D

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...