Jump to content

Søke/kjøperekkefølge


BenA

Recommended Posts

Sitter å vrir skallen ettersom søketidspunkt for pistol nærmer seg..

Jeg ser for meg følgende garderobe så langt..

 

1: Tanfoglio Gold Match 9mm - Felt - fokus for sommeren

2: Tanfoglio Lim. Custom GK 45 ACP Eller 40 s&w - Praktisk, ta kurs så snart alt 1 er på plass, fokus mot høsten. Edit; Para-USA S16-40 er også ett alternativ.

3: Hammerli eller tilsvarende i Match utgave 22lr for vinterskyting

 

 

Innspill og velformulerte argumenter mottas.

 

Jeg vet Tanfoglio er "kopier" av CZ, 1: i mine ører høres italiensk-bygd bedre ut en tsjekkisk, 2: jeg synets design/utførelse på Tanfoglio er penere enn CZ.. Så er det ute av verden..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva garderoben din angår så kan jeg ikke uttale meg, da jeg ikke kjenner til pangene du nevner. Men synes som du sier at magefølelsen er viktig å lytte til :-)

 

Men at søkerekkefølgen skulle få betydning for tillatelse eller ikke har jeg problemer med å svelge. Da ber jo i tilfelle onkel blå at vi skal spekulere i dette, og det hele blir litt tilfeldig - synes jeg. Det er dokumentert behov som styrer dette.

Jeg søkte på 9mm (bruksområde Grovpistol) og .45acp (bruksområde Militær) samtidig som mine første to - og fikk innvilget uten videre spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kostnad er min generelle erfaring uansett kjøpeområde, bruk litt mer enn gjennomsnittet og du får produkter som er over snittet også, i tillegg viser det seg også i bruktprisene på produktene senere om man skulle finne på noe nytt..

Link to comment
Share on other sites

I våpenverden klinger ofte Tsjekkisk bedre en Italiensk i ørene på de som vet litt om saker og ting 8)

 

Husk at praktisk og NSF programmer administreres av forskjellige forbund. Ellers er det bare å lese regelverken og se / prøve / vurdere hvilke våpen som egner seg til ditt bruk

Link to comment
Share on other sites

I praktisk er det flere "divisjoner", hvorav Production, Standard og Open er de mest populære i Norge. Production har definitivt flest deltakere, mest sannsynlig fordi det er den rimeligste, både i innkjøp og drift. Til forskjell fra de andre divisjonene er det ingen fordel med de kraftigere kalibrene, slik at 9mm dominerer, hvilket er veldig greit når man gjerne brenner avgårde 150-250 skudd i konkurranse og trening. Når det gjelder våpen, så er det kun pistoler på den offisielle listen som kan brukes i Production. I Standard står man friere, men som nevnt er det .40 som dominerer der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...