Jump to content

Våpensøknad.


Ztoian

Recommended Posts

Hei!

 

 

Kan jeg spøre om noen har en viss anelse om dette om hvordan det er med fyllekjøring og godkjenning av våpensøknad?

 

Fyllekjørte for 2,5 år siden.. Betalte bot, men sonet ikke.. Gikk ett slags kurs istede! Etter dette har jeg ikke noen ulumskheter på meg...

(det jeg har på meg er over 5 år siden)

 

Noen som har søkt etter lignende hendelse eller vet noe om dette?

 

Har søkt, men er veldig nervøs for resultat! På tide med eget våpen etter 8 med jegerlisens......

 

takk:)

Link to comment
Share on other sites

Fyllekjøring ligger veldig i grenseland. Som du beskriver sonet du ikke, men ble vel dømt til å gå på et slikt kurs?

 

Normalt er vel karantenetiden på 5 år, men sammenlagt vil nok "ulumskhetene" ha noe å si på utfallet, men har igjen med hva du har gjort for noe og alvorlighetsgraden av det.

Link to comment
Share on other sites

Har selv vært i hardt vær med både det ene og andre...

 

 

Du sier i en annen tråd at du har vært i hardt vær med både det ene og det andre, så det spørs hvor mye av dette været Politiet vet om.

Du kan være registrert i flere saker på grunnlag av vitneutsagn osv. uten at du har blitt innkalt til avhør eller det har blitt noe mer.

 

 

Men de plikter vel å begrunne avslag, så det hadde vært kjekt hvis du kunne lagt ut begrunnelsenher hvis det skulle bli så galt at du får avslag.

Trenger ikke være detaljert, men denne problemstillingen dukker ofte opp her så det kan være nyttig å få vite hva som skjer i slike "tvilstilfeller".

 

 

Lykke til vertfall!

Link to comment
Share on other sites

En person jeg kjenner meget godt ble tatt for fyllekjøring med båt.

 

Han søkte på våpen like etterpå (innen 6mnd), og fikk avslag.

 

Han anket klagen til POD på grunnlag av at en enkeltstående hendelse av denne art ikke gjorde ham uskikket til å ha våpen og fikk medhold.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...