Jump to content

N133 eller N530 krutt til lette kuler i 6.5x55


300kongen

Recommended Posts

Høres noe rask ut men har aldri prøvd. N150 funker jo fint. Har egentlig trodd dette er i raskeste laget da det blir liten hylsefylling. Vil annta at det blir forholdsvis høy ES med enda raskere krutt da det blir så mye luft i hylsa. På mine 100gr ladninger har jeg hatt bedre erfaring med krutt som er litt mer saktebrennende enn N150 også da dette gir noe høyere fyllingsgrad i hylsa og jevnere ES.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke bare spare det kruttet til noe viktigere da..

N-133 har hatt en tendens til plutselig å være vanskelig tilgjengelig, som alt VV-krutt, og etter hva jeg har forstått har jo du behov for å ha litt slikt i bakhånd.. :wink:

 

Det er nok mulig å bruke det, men det er langt fra optimalt. Jeg har holdt på med liknende i 300winmag, da med N-135 og annet, og det smeller, men presisjonen var ikke veldig bra. Hvis du bruker 85gr kuler blir de sikkert noe bedre, men hvorfor forstår jeg ikke. Du kan heller bytte det bort mot litt N-140 eller no? :roll::wink:

Link to comment
Share on other sites

Bruker N/Rp-11 og N-150 til lettekuler...Raskere krutt enn dette tror jeg ikke er så lurt og prøve med selv om det sikkert går :?

 

Jeg bruker N-140 til lette kuler i 6,5x55 og det gir topp presisjon og hastigheter på over 1000 ms....

 

:D Funker som bare det! Jo lettere kuler, jo raskere krutt... er vell noe av det første man lærer som hjemmelader.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...