Jump to content

Indragelse av våpenkort


qcnr

Recommended Posts

Det er nå slik at min kommende eks-kone ga meg beskjed 7 uker før jul at hun ønsker skillsmisse.

Dette kom som lyn fra klar himmel, og hun flyttet ut.

Jeg fikk en 'akkutt depressive reaksjon' og oppsøkte medisinsk hjelp via fastlege og sykehus.

Dette ble veldig bra og nå går livet videre.

Men, det er noen momenter som kunne (og sikker har blitt tolket) som om jeg var på vei mot

livets slutt og politi ble varslet både av min kommende eks og sykehus.

Nå er det slik at de har indratt mine våpenkort og konfiskert våpen.

Når dette skjedde hadde jeg allerede levert vitale deler samt nøkkel til våpenskap til en kompiss

for oppbevaring, da jeg syntes det var dumt å ha tilgang til våpen i min tilstand. Dette var noen uker

før jeg gikk til sykehus.

 

Nå synes jeg det er litt urettferdig, at jeg som søkte hjelp skal bli 'straffet' for det. Finnes det en utvei

for dette, eventuell noen som kjenner en god advokat som kan hjelpe i en slik situasjon?

Jeg bor i Stavanger område.

Link to comment
Share on other sites

Først:

Har du vært i kontakt med våpenkontoret og fått avklart hva som må til for å få tilbake våpenkort samt våpen? Du er jo ikke kriminell og har ikke gjort noe annet en bedt om hjelp i en tung periode.

 

Veien å gå kan være via din egen fastlege som sikkert kan hjelpe deg med dokumentasjon og bekreftelser på behandling og resultat.

Jeg ville ventet i det lengste med å lage advokatmat av dette og jeg håper det finnes en fornuftig løsning på problemstillingen. Mest sansynlig finnes det lignende saker.

Link to comment
Share on other sites

snakk med de behandlende legene du hadde kontakt med i den vanskelige situasjonen, og be om en time hos dem hvor du forklarer situasjonen. dersom de mener du er frisk nok til å ha våpen hjemme så vil de kunne skrive det og jeg vil da også tro at du vil kunne få våpnene tilbake innen rimelig tid i allefall, dersom de derimot mener at du bør vente litt for å være sikker, har du alt fått svaret og må prøve igjen senere....

 

Lykke til og god bedring dersom det skulle behøves! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...