Jump to content

Nok en nybegynner melder seg :)


Lattelitt

Recommended Posts

Heisann :)

 

Har nettopp tatt jegerprøven, og skal primært begynne med litt jakt på småvilt samt rev.

Våpenskap ble ervervet i går, så nå går jeg meg vill i våpen jungelen der ute.. :winke1:

 

Håper å få litt innspill og lære noen tips her på forumet!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet.

Når du først er inne kommer du ikke så lett ut igjen. Blood in blood out :mrgreen:

 

Du skriver at du skal bedrive småviltjakt. Hvilken type småviltjakt?

Regner med at det er hagle du skal starte med. Tenkt på kaliber og type?Kal 12, 16, 20? Over/under? Side by side?Pumpe?Halvauto?

Budsjett?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til kammeret :)

Her får du svar på det meste du lurer på, både fra eksperter og "wannabe" eksperter.

Mange er optatt av kapping av løp og montering av lyddemper, og 6,5x55 til elg er en uslåelig favoritt, da kommer de STORE bokstavene frem :wink:

De fleste av oss som har levd en stund lider av evig sorg og lengsel etter blyhagl og slik kan vi holde på...

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til kammeret :)

Her får du svar på det meste du lurer på, både fra eksperter og "wannabe" eksperter.

Mange er optatt av kapping av løp og montering av lyddemper, og 6,5x55 til elg er en uslåelig favoritt, da kommer de STORE bokstavene frem :wink:

De fleste av oss som har levd en stund lider av evig sorg og lengsel etter blyhagl og slik kan vi holde på...

Takk! :)

Bly altså? Nå er jeg litt farget av mattilsynet sitt syn på akkurat den saken. Men får lese meg litt opp på kammer medlemmens syn også skjønner jeg ;)

 

Du er hjertelig velkommen :D

Takk! :)

 

Velkommen skal du være. :mrgreen:

 

Takk! :)

 

 

Du skriver at du skal bedrive småviltjakt. Hvilken type småviltjakt?

Regner med at det er hagle du skal starte med. Tenkt på kaliber og type?Kal 12, 16, 20? Over/under? Side by side?Pumpe?Halvauto?

Budsjett?

 

Skal prøve å skyte litt rype,og orrfugl. Får jeg opp skytetreningen litt skal jeg prøve å få tatt storviltprøven innen høsten, og forhåpentligvis være med på elg samt gaupejakt. Men det er et stykke frem i tid da ;)

 

Blir hagle i første omgang ja.Har sett på 20" OU mest pga vekten egentlig.

Jeg er skikkelig pudding i armene. :) Må få pumpet litt vaffeljern..

Klasker inn en søknad på en rifle 308 når jeg først må betale gebyr, men dette koster jo litt da så greit å ta en ting omgangen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale en hagle i kaliber 12/89. De er litt dyrere, men de skyter alle patroner som lages til kaliber 12.(tror jeg)

Jeg bruker selv 30-06, den er litt i tyngste laget hvis du skal på reinsfjellet etterhvert, jeg ville gått for .308 win. eller 6.5x55.

Ok en standard .22LR må jo også skaffes etterhvert. Med en god lyddemper kan du sitte i jordekanten og skyte duer uten at de andre merker noenting :) Velkommen til "Kammeret" og til jegerlivet!! Du vil stortrives

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...