Jump to content

skyting av leirduer..


xhunterx

Recommended Posts

det eg lurer på er om eg kan skyte leirduer med sjøen på egen eiendom. uten at folk skal klikke heilt for at de ikke er lov så tenkte eg skulle finne ut litt. vis eg skyter rett ud så er det over 750 meter til en annen land kant. og det er godt over sikkerhets avstanden for hagle. så bør eg gjøre vis eg skal skyte der

Link to comment
Share on other sites

Håper det er greit at jeg låner tråden litt. :smile:

Jeg skøyt på leirduer et sted hvor jeg hadde fått tilatelse av grunndeiger. Etter en liten stund kom det en sint nabo og nektet meg å fortsette, siden det laget så mye støy. Dette var altså et stykke på landet. Er det noe regel som sier at man må ta hensyn til naboer ved tanke på støy? Eller er det greit så lenge man har tillatelse av grunndeiger?

Link to comment
Share on other sites

Cola.

Der er en rekke tråder om dette.

Dersom du har sikkerbakgrun , eiers tilatelse og ikke er direkte til sjenanse for bebygelse er du på trygg grunn.

Om en nabo irriterer seg er ikke grunn til å stoppe skyting.

Spørsmålet er her hvor langt unna er denne naboens hus. Og er lyden til direkte forstyrende i hans hus. At han hører skytingen er ikke noe god grunn.

Link to comment
Share on other sites

Ang. skyte ute ved havet, vil jo alle "koppene" haglene ligger i, fly utover sjøen. Og ved trening går det jo fort vekk en god del skudd, så jeg ville ha vært litt forsiktig med å spre rundt meg på den måten, dvs. sanke disse koppene i vannkanten etter skyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...