Jump to content

1911 "uten" beavertail


Ørret

Recommended Posts

Synes 1911 er finest uten beavertail, men det er jo et kjent problem med "hammer-bite".

Jeg lurer på hvor mange skudd som skal til før man skulle ønske man hadde beavertail?

 

Er det helt høl i hue å kjøpe 1911 uten beavertail? Har kun klådd på de som har..

Link to comment
Share on other sites

Skyter du pistol på den gammeldagse måten med en hånd og lavt grep kan du skyte en standard 1911 eller 1911A1 hele dagen uten at den trekker blod.

 

Skyter du med to hender og høyt grep så har du et sår mellom tommel og pekefinger etter det første par skuddene, i alle fall hvis du har store hender slik som meg. Løsningen er et par Browning skytehansker når jeg skyter originale 1911. Jeg er drittlei av å slå opp arret jeg har der på ny og på ny.

Link to comment
Share on other sites

Om du absolutt vil ha med uten beaver tail, om du er redd for å måtte gi våpenet et navn (noe man "må" gjøre etter å ha blødd på våpenet :mrgreen: ), er eventuelt å bytte hammeren til type warp speed hammer (blir noen få milimetere større rom mellom handa og hammeren) men vil jo endre utseendet en del da.

 

En annen ting man kan gjøre, men igjen, dette vil også endre utseendet, er å bytte til en flat mainspring housing og eksperimentere med større grep etc.

 

Vil du ha uten beavertail fordi den ser finere ut og noen hammer bites ikke gjør så mye: Kjøp uten.

Vil du ha uten beavertail og det gjør ikke noe med resten av utseendet: kjøp uten, deretter eksperimenter med de tingene jeg nevnte.

Vil du ha en 1911 som ikke skader deg (bortsett fra noen kutt fra sliden om man er uheldig): Kjøp med beavertail :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på hvor mange skudd som skal til før man skulle ønske man hadde beavertail?

 

 

Tja, om bittet er hardt nok, vil jeg si ett skudd... Smertelig erfart da jeg brukte en KV-colt på en rask serie (var mest vant med 1911 med beavertail, selv om KV og SMÅbiting fra denne heller ikke var helt ukjent...), fikk funksjonsfeil og fortet meg å rette denne. Jeg husket dessverre ikke å tenke på å holde lavt grep når jeg kunne skyte igjen, noe som resulterte i tidenes mest solide klyp i skinnet/valpefettet mellom tommel og pekefinger - går kaldt nedover ryggen enda.

 

Men, om en har en pistol som settes opp med mest mulig optimal hane, så tipper jeg den verste bitinga blir borte om en samtidig husker på grepet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...