Jump to content

skal få/arve en brno kombi, i fra Sverige. hjelp.


revjeger

Recommended Posts

hallo, tråd tekst beskriver det meste.

 

det som er at jeg skal 'få' våpenet av han, han vil hatt jeg skal få det.. men spørsmål.. må dette gå igjennom tollen og alt dette..er sikkert lang vente tid på dette her,skulle hatt kombi'n til rådyr jakt.. lei av å ha enten med hagla eller rifla.. tenkte jeg bare kan stikke innom politistasjonen etter jobb, men stenger jo 3 å jobber til 3.. tenkte jeg kunne høre her først..

 

skal jeg bare søke på våpenet som jeg vanligvis gjør også, skriver han det til mitt eie.. eller åssen blir dette ? hjelp :lol:

 

Håper på svar/hjelp..

 

 

Hilsen Revjakt !

Link to comment
Share on other sites

selger må søke om exportlicens for våpnet for og få det ut fra Sverige. Da kontaktes det svenske våpenkontoret. Dette kan ta tid, hvor mye avhenger av hvor i landet selger bor. Jeg fikk vente i nesten 3 måneder men selger hører til ett av de vanskligeområdene i Sverige når vi snakker våpenkontor..

 

Du har eller må søke våpenlisens. Når alle lisensene er på plass henter du våpnet stopper i tollen, får papirene signerte og stemplet.

Vad er verdien på en brno kombi? Er jo moms som eventuellt må betales her, men det avhenger av verdien og hvor lenge du er i utlandet. Hvordan Tollen gjør med arvegods vet jeg ikke, men bruk hodet her.

Link to comment
Share on other sites

Hei, har ikke så mye å bidra med her generellt, men jeg var nettopp igjennom en tilsvarende prosess.

 

Slik det står tidligere må du selvsagt søke om våpnet her i norge med påskrift i "annet" feltet att det gjelder import av vapnet, så sender kopi på søknaden som eieren legger ved når han søker om tillstånd att exportera vapen. Detta dokument må han skrive selv, siden de dokumentene/ blankettene som finnes på polisens side bare omfatter export til Eu land. Så må han betale inn 700 sek, så kommer exporttilståndet i posten till eieren. Så tar du med vapen, importtillstånd, exporttillstånd till tollen så ordner dem resten.

 

Svenske polisen var utrolig kjapp til å utferde exporttilståndet til meg, 2 dager, men det lønner seg nok å ta noen telefoner til vapengruppen i det aktuelle polisdistriktet!

 

Så var det verdien på vapnet, har tatt inn mye rart gjennom årene fra sverige, men aldrig at tollene har vært urealistiske ifht verdi, og en brno-kombi vil nok ikke bli et diskusjonstema, men skriv en kvittering slik at det blir rom for transportkostnaden innefor totalbeløpet!

Link to comment
Share on other sites

Glemm finn.no, den brno`n du skal ta med til norge er nok ikke vertd mere enn 3k, ikke sant :wink:

 

Var så dum å kjøpte meg Brno kombi en gang. Mulig jeg hadde uflaks, men makan til skrapbørse har jeg aldri vært borti. Rifla kasta i alle retninger, forskjellig treffpunkt hver gang jeg var på banen. Fikk heldigvis bytta den inn! Jeg hadde aldri tatt bryet med å få inn ei sånn børse :-\

 

Men som sagt, mulig jeg fikk et "besatt" eksemplar...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sendte inn søknaden inn for ei uke siden. fått tatt noen bilder nå børsa og, sitter carl zeiss på den, med fast forstørrelse, og åpene sikter under kikkerten, kjempe kjekt hvis dyret kommer på halge hold :winke1:

 

Og børsa heter Brno 305 zh.

iwqlch.jpg

 

5ygnsz.jpg

 

Tror den Carl Zeiss var orginal på noen av disse ?! prøvd å finne ut litt om den..

Link to comment
Share on other sites

Går sikkert bra helt til du slenger opp børsa til skuldra for og rekke det kjappe skuddet med bruk av de åpne siktene så får du deg en blåveis :wink:

Been there, done that.. Med en AG og Hensholdt kikkert montert under en konkurranse der åpne sikter skule brukes. Jeg ville ikke demontere for og slippe skyte in kikkerten etterpå..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...