Jump to content

Arv/overdragelse av våpen.


Jeger88

Recommended Posts

Min bestefar har gått bort, og han hadde bla ei rifle som jeg skulle arve. Rifla ble ikke registrert over på meg før han gikk bort. Hvordan gjør jeg dette nå?? Jeg må jo søke om å få overta våpenet, og det regner jeg med att ikke skal være noe problem da jeg har kun 4 våpen fra før. Men hvem er "selger" på denne rifla? er det Bestemor?? Og hvordan skriver jeg dette i søknaden??

Er det noen som har erfaring eller kunnskap om dette??

Mulig prøblemstillinga var litt knotete framstilt her, men håper dere forstår.

 

Mvh

 

Tor Kr

Link to comment
Share on other sites

Kondulerer. Ta en tlf til ditt våpen kontor å spør der.. Vil tro det skal ordner seg fint å få våpnet over på deg.

Mulig du må betale gebyr(ca.400kr) på søknaden.(kommer ann hvem som behandler søknaden) Vet det er gratis å arve/overta våpen når det er 1genesasjon opp eller ned. lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Regner med du må ha en attest på hvem som har overtatt eiendelene etter bestefaren din, det er sansynligvis bestemoren din da. Så får du henne til å skrive under på søknaden til politiet og legger ved denne attesten. Du slipper å betale gebyr på arv.

 

Gjorde nettopp dette selv på en salongrifle eg arvet.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...